• Anonym (Orolig)

Oron äter upp mig. Cb veckoindikator

Översta bilden är från när jag plussade den 9/12.

Andra bilden ovanifrån är från den 21/12

Tredje bilden ovanifrån är från den 23/12

Nedersta bilden är från idag, den 27/12.

Jag har alltså en stegring, får starka test. Men Clearblue veckoindikator visade den 18 december 2-3 veckor och lika den 24 december

Den vägrar slå om till 3+ och jag är orolig att någonting är fel :- (

Jag hade ägglossning den 26 november.
  • Svar på tråden Oron äter upp mig. Cb veckoindikator
  • Anonym (T)

Det spelar egentligen ingen roll vad veckoindikatorn säger

Den går utifrån en särskild mall och behöver inte alls visa rätt vecka egentligen

Du kan vara låghormonare/stanna av vid en viss nivå utan att något är fel, du kan ha blivit befruktad flera dagar senare än du tror, testet kan visa fel, ingen aning

Men dom andra testen har ju blivit starkare! Och tidigt i graviditet så blir det som det blir och de är bara att vänta och se

Bara veckoindikator tyder iaf inte på något fel

• Anonym (Orolig)
    Anonym (T) skrev 2015-12-27 11:01:57 följande:

Det spelar egentligen ingen roll vad veckoindikatorn säger

Den går utifrån en särskild mall och behöver inte alls visa rätt vecka egentligen

Du kan vara låghormonare/stanna av vid en viss nivå utan att något är fel, du kan ha blivit befruktad flera dagar senare än du tror, testet kan visa fel, ingen aning

Men dom andra testen har ju blivit starkare! Och tidigt i graviditet så blir det som det blir och de är bara att vänta och se

Bara veckoindikator tyder iaf inte på något fel

Fast det som verkligen oroar mig är vad man får läsa om man googlar på att veckoindikatorn aldrig slår om. Det är aldrig någon positiv historia
  • Anonym (T)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-27 11:30:03 följande:

Fast det som verkligen oroar mig är vad man får läsa om man googlar på att veckoindikatorn aldrig slår om. Det är aldrig någon positiv historia

Du borde inte googla om det

Oavsett så påverkar det varken till eller från, 1 av 3 graviditeter slutar i missfall (ofta innan en ens vet att en är gravid)

Dom flesta tar ju inte ens graviditetstest med veckoindikator

Och dina andra blir ju bara starkare och starkare så tycker du ska lita mer på det än googla och bli orolig

Du är gravid och jag hoppas de går bra för dig!
  • Anonym (nnn)

Sluta testa. Du är gravid och 1 eller 100 graviditetstest kommer inte att göra annat än oroa dig. Ett gravtest (veckoindikator eller inte) kan hursomhelst vara positivt flera veckor efter ett missfall så du kan ändå inte hålla på och testa dig till någonsorts säkerhet. Jag menar inte att dina test tyder på missfall utan bara att grav.test inte är någon säker metod alls att följa en graviditet. Lägg pengarna på något annat istället. Jag vet hur det att leva med ovissheten i början (har gjort flera IVF och har 2 barn nu), men jag valde att vara glad och gravid istället för att hålla på och tvångstesta mig och grubbla över resultaten. Boka in ett privat VUL i v 7-8 istället för att lägga pengar på frankt sagt meninglösa test.

• Anonym (Oj)

Okej du MÅSTE sluta noja. Du är väldigt gravid! Var glad, njut, boka in en inskrivning hos din bm och sluta testa dig! Får du missfall kommer du ha fruktansvärt ont och blöda mängder, så det är ingenting du behöver oroa dig förrän du känner det! Räkna ut själv istället hur långt gången du är. Skriv in senaste mensens första dag på någon app.

Njut nu!!!

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Oj) skrev 2015-12-27 12:11:46 följande:

Okej du MÅSTE sluta noja. Du är väldigt gravid! Var glad, njut, boka in en inskrivning hos din bm och sluta testa dig! Får du missfall kommer du ha fruktansvärt ont och blöda mängder, så det är ingenting du behöver oroa dig förrän du känner det! Räkna ut själv istället hur långt gången du är. Skriv in senaste mensens första dag på någon app.

Njut nu!!!

Har tre mf Sedan tidigare, vet hur de känns.
  • Anonym (Hear hear)

Hej TS,
    du skriver att du har haft flera mf tidigare. Så det är klart att du är orolig! Men då tror jag också att du egentligen vet att testandet inte har någon betydelse. Du kan helt enkelt inte veta något på förhand om hur utgången kommer att bli.

Jag har inget bra tips för hur du kan lindra din oro. Jag tror att jag kommer att känna exakt likadant som du om jag får plussa igen (hade mf i somras). Det enda jag vet är att du inte kommer att må bättre av att testa så mycket som du gör, vilket ju andra i tråden också har påpekat.

Finns det någon du kan prata med? Att få prata med någon som orkar att lyssna om man behöver älta samma saker om och om igen kan vara mycket värt.

Önskar att jag kunde säga något som lindrar oron, men det finns nog inget som kan sägas här i en tråd på FL.

All kärlek till dig! Jag hoppas innerligt att det går vägen.

• Anonym (Orolig)

Det spelat roll vad veckoindikatorn säger.

Graviditeten hade avstannat strax efter jag fick mina plus.

• Anonym (nnn)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-14 08:02:08 följande:

Det spelat roll vad veckoindikatorn säger.

Graviditeten hade avstannat strax efter jag fick mina plus.

Så tråkigt att höra.
Svar på tråden Oron äter upp mig. Cb veckoindikator