Bonus som pratar med spöken? Låsaskompisar?
Ja rubriken är väldigt konstig men jag ska se om jag kan förklara så ni förstår.
Jag är bonusmamma till en fantastisk bonus på 7 år. Vi har känt varandra i lite drygt 6 månader, och jag och bonusens pappa har varit tillsammans lika länge.
Bio föräldrarna har varit skilda sen bonus var 3 år (tror jag, omkring 3-4år var bonus när dom separerade). Bonus är ända barnet men har ett yngre halvsyskon hos sin mamma.
Bonus är rätt ensam i skolan, har inte speciellt många vänner och är lite "lätt" mobbad. Bonus bor 50/50 hos mamma/pappa.
Relationen till pappa är mycket god, till mamma oxå god men det händer ibland att bonus inte vill åka till mamma "då det är så rörigt där och jobbigt". Bonus och jag har en väldigt bra kontakt och pratar mycket med varandra. Bonus berättar bla för mig att mamma har sagt till bonus att bonus måste säga till sin pappa att bonus inte vill åka hit för att bonus ska få vara mer hos mamma. Mamma har även sagt att pappa inte betalar för bonus ect.
Bonus är en person som tänker mycket och stänger väldigt mycket inom sig. Mamma och pappa har bråkat väldigt mycket, eller ja mamma har bråkat och pappa fått ta emot - mamma har tom blivit utslängd ur rättssal under vårdnadstvist för att hon härjade runt så ( jag har själv läst protokoll, domar, ect).
Nu till min fråga/tanke:
Bonus jag och pappa bor i en lägenhet som från början varit arbetarbostad till personal som jobbat på ett sjukhus som ligger i närheten. Både jag och pappan tror på spöken men inget vi pratar högt om när bonus hör eller är med - vi är väldigt noga med det. Vi har upplevt en del saker som enligt oss skulle kunna vara spöken - saker som ramlar, man får ibland obehagskänslor, fotsteg, har även låtit som ett barn som springer i korridoren mellan kök och vardagsrum/matsal.
Bonus sitter ofta och viskar inne på sitt rum - framförallt vid läggning och då får man absolut inte släcka taklampan, och nu för en stund sen så hörde jag bonus viska inne på rummet och sen sprang bonus och gömde sig. Jag frågade vad bonus gjorde och bonus svarade att hen leker. Leker med vem då? Frågade jag och bonus svarade att bonus lekte själv.
Ibland när det har hänt något och bonus har varit vaken och tex jag säger att dörren blåste igen så kan bonus säga att "Nä det var spöket", men bonus pratar överlag nästan ingenting om spöken eller liknande.
Vad tror ni? Ska man oroa sig? Jag nämnde för bonus pappa och han svarade att det är åldern, men jag vet inte? Kan det vara så att bonus har låsaskompisar som bonus inte vill berätta om? Finns det någon annan som har liknande erfarenheter?