• thimpan08

Slemproppen har gått

Är i v.40, BF på söndag. Och min propp gick nyss när jag va på toa. Hur lång tid tog det innan eran förlossning startade. Har ju värkar som känns en del, haft det några dagar. Va in i måndags och va då öppen 1,5 cm och då gjordes även hinnsvepning. Men nu till det jag egentligen undrar, hur lång tid tog det innan de satte igång för er på riktigt? :)

• Svar på tråden Slemproppen har gått
  • Misscaswell

Efter att slemproppen gick tog det ca 3 dygn innan det drog igång på riktigt för mig. Första barnet.

• thimpan08
    Misscaswell skrev 2015-12-25 16:52:06 följande:

Efter att slemproppen gick tog det ca 3 dygn innan det drog igång på riktigt för mig. Första barnet.

Okej ? det är tredje barnet för mig ?
  • thimpan08
    thimpan08 skrev 2015-12-25 16:55:21 följande:

Okej ? det är tredje barnet för mig ?

Blev frågetecken när jag skulle göra :)
  • thimpan08
    ITpappan skrev 2015-12-25 16:54:57 följande:

Skönt. Då slipper du honom.

Öh va?
  • gruvan

En vecka tog det för mig från att proppen gick. Jag hade dock inga värkar då och det startade med att vattnet gick.

• Gweny

Med bägge mina gick den på morgon/fm och sen började det rejält på kvällen.

• Stiffin

För mig gick den tidigt på morgonen (5.45 ungefär), 14.00 var jag öppen fyra centimeter och 03.26 var han ute.

• Enlitentill
    thimpan08 skrev 2015-12-25 16:49:29 följande:

Är i v.40, BF på söndag. Och min propp gick nyss när jag va på toa. Hur lång tid tog det innan eran förlossning startade. Har ju värkar som känns en del, haft det några dagar. Va in i måndags och va då öppen 1,5 cm och då gjordes även hinnsvepning. Men nu till det jag egentligen undrar, hur lång tid tog det innan de satte igång för er på riktigt? :)

Andra gången tog det 1,5 vecka innan det blev förlossning efter att slemproppen gått. Men den kan ju lossna i bitar som jag förstått så kanske går det fortare om "hela" försvinner på samma gång. Lycka till
  • elinville

Med första gick den exakt på bf dagen och dottern är sen född bf+7 - alltså 7 dagar senare.

Med tvåan märkte jag aldrig av ngn slempropp, men märkte ingen vattenavgång heller trots att det inte var ngt vatten kvar när förlossningen drog igång på BF+14

Svar på tråden Slemproppen har gått