• pewwelin

Cytotec

Fick reda på i onsdags vår graviditet avstannat i vecka 7, jag trodde vi var i 11+2 :(

Fick med mig cytotec hem för att kunna starta missfall. Jag tog 4 tabletter vaginalt kl 16 igår, fick ont men det avtog och kändes normalt. Tog 2 tabletter till kl 19 och kl 21 fick jag blod på pappret.

Det har fortsatt komma på pappret, ej kommit ut speciellt mkt.

Ringde 1177 och de sa jag ska avakta tills måndag så jag kan kontakta gyn. Det känns förjävligt att behöva vänta så länge. Vill ingenting annat än att det ska vara över..

Någon annan som cytotec ej fungera för? Eller att det kom igång senare?

• Svar på tråden Cytotec
  • Anonym (Kpkkoöjjkjö)

Fick du inget direkt nr till gyn att ringa?

• pewwelin

Nä har inte fått nå nummer eller nått.. Däremot pratade hon på 1177 med en barnmorska..

• Anonym (Nej)

Beklagar ditt missfall

Cytotec fungerade inte för mig. Jag tog fyra tabletter kl 7 och sedan ytterligare 2+2 några timmar senare enligt instruktioner jag fich från kliniken. Fick lite ont i magen och ca kl 15 började jag blöda lite. Sedan hände inte mycket alls. Hade ont men blödde inte särskilt mycket. De ringde från kliniken flera gånger under dagen för att kolla hur jag mådde (vi hade gjort IVF). Dagen efter fick jag komma in på VUL på kliniken, de såg då att det mesta var kvar. De frågade om jag ville göra ett nytt försök med Cytotec och det gjorde jag dagen efter. Blödde då ytterst lite och efter ytterligare ett VUL på kliniken dagen efter fick jag tid för skrapning eftersom det fortfarande var massa rester kvar i livmodern. Skrapningen gick sedan jättebra. Ytterst lite ont efteråt och blödde ingen alls efteråt.

• Anonym (-08)

Vanligt att det inte funkar-läkaren sa 40% till mig! Då får man ta en omgång till. Fick jag också göra och då funkade det.

Svar på tråden Cytotec