• whoqueva

Förvirrad

Jag har sökt och sökt och sökt och hittat massa, men inte det jag vill ha reda på. Så jag frågar er, och ni får ursäkta mig, jag vet att detta ämne är fruktansvärt uttjatat och att det har vänt och vridits på till leda. MEN jag gjorde ett graviditetstest (rfsu) den 19 och fick svagt positivt. Vågade inte tro det och gjorde ett den 20, svaaaagt positivt. Den 21 var det så himla svagt att jag inte kunde räkna det, 22 svagt positivt igen och så tillsist idag 23 helt totalt blankt. Negativt. Nix, nej.

Jag förstår inte. Som jag fattat det så ökar hcg mängden ganska kraftigt, i alla fall 2-3 dag? Hur är det möjligt att jag den 19 kan få svagt positivt och idag tvärnegativt? Min mens är så fruktansvärt oregelbunden att den inte är till någon som helst hjälp och jag vet att man ska vänta. Men jag blir bara så förvirrad och det är väldigt känslomässigt pissjobbigt att åka bergochdalbana mellan lycka och förtvivlan var och varannan dag. Är det någon som har minsta lilla svar eller idé så blir jag tacksam.

• Svar på tråden Förvirrad
  • Liten2016

Det kanske är ett supertidigt missfall? Där du inte ens märkt att du var gravid om du inte testat. Det är ju kanske inte svaret du vill ha.

• whoqueva

Senast jag hade "mens" var 1 oktober. Men som sagt, ibland dröjer det ett halvår så jag kan inte utgå från det. Och hade jag haft ett tidigt missfall så skulle jag ju ha blödigt. Vilket jag inte har. Efter som jag är så fruktansvärt oregelbunden så killar jag i alla fall en gång i månaden om jag inte får mens.

• whoqueva

Alltså, jag vet ju att det enda är att vänta och köra digitalt test så det inte blir någon tvekan. Men antingen är det min kropp som fuckar eller så är det testen som är helt åt helvete. Och jag kan köpa att ett eller två visar fel, men "nästan" fyra? Vågar ju inte bli glad.

• MissHelene

D finns juh givetvis otillförlitliga test och sånna som har höga betyg och verkar funka mestadels iaf. Hade jag varit du hade jag köpt på mig ett gäng och testat då och då tills jag blivit säker på antingen d ena lr d andra :) lycka till iaf! Håller tummarna :)

• Annaodaniel

Rekommenderar dig ett digitalt grav test...då finns det inga tveksamheter. Tycker att det är svårt att se på de klassiska.

Svar på tråden Förvirrad