Missfall igen
Hejsan!
22/8-08 fick jag ett missfall i vecka 14 och det var det värsta jag varit med om. Blödde massor och gjorde riktigt ont! Fick åka ambulans till sjukhuset och blev inlagd ett dygn på sjukhus. Läkarens kommentar vid ultraljud var bara att DET har dött. Hann blöda ner hela sängen under tiden. Fick som ingen hjälp eller stöd och hade inte sambon med mig eftersom han var borta på jobb.
Fick sen min dotter som nu är 6 år, född 09. Och har träffat en ny kille och vi försöker få barn. Tog ett par månader innan något hände och när jag gjorde gravvtest så visade det positivt och jag hamnade i en smärre chock! Men sen blev jag glad och började såklart fantisera!
Sen började jag blöda och fick tid för ultraljud, vilket var i vecka 13+2 där hon meddelade avslutad graviditet! Sen fick jag veta att fostret dött i vecka 7+3 men kroppen har inte förstått det än.
Fick då första omgången cytotec och det var en jävla massa tabletter som skulle tas!! Fick sammandragningar och trodde allt kom ut, blödningar avtog och har bara haft bruna små blödningar sen dess i typ en vecka och väldigt lite nu. Men var på nytt ultraljud och hälften var kvar, så kroppen har fortfarande inte förstått, så nu har jag fått ytterligare en påse med massa tabletter jag ska ta för att stöta ut det sista.
Och under tiden försöker jag jobba, vara som vanligt osv. Gick bra fram till att jag fick semester för 3 dagar sen... Nu kommer funderingar och alla jävla bilder på Facebook om mina gravida kompisar, deras nyfödda små sötnosar osv och det gör SÅÅÅ ont!
Min sambos ex ska också ha barn och nej jag är inte svartsjuk som jag fick frågan om, jag är grymt jävla avensjuk för här ligger jag med en liten krabat som dött i min mage för flera veckor sen och är fortfarande kvar och jag måste käka ett helt jävla apotek för att få ut allt. Känns surt! Förfärligt och livet är så orättvist.
Jag är deppig och vill bara att våran lilla krabat ska leva och må bra. Hoppas innerligt på att nästa försök går bättre. Då har vi även blivit erbjuden ultraljud i vecka 7, 10, 12-13 och det vanliga i vecka 18-19. Så det är ju en stor fördel iaf.
God jävla jul!