• Linnis92

Viktuppgång

Nyfiken på att veta hur mycket ni gått upp under eran graviditet? Framförallt med första barnet. Ungefär vilken vecka började ni gå upp i vikt?

Jag är i vecka 17 nu och har hittills bara gått ner i vikt pågrund av att jag kräkts mycket. Är ju medveten om att det är olika för alla men är väldigt nyfiken :)

• Svar på tråden Viktuppgång
  • Bjoork

Jag började inte gå upp i vikt förrens i slutet, gick upp sammanlagt 21 kg under första graviditeten, väldigt mycket vätska.

• Anonym (21 kg)

21 kg gick jsg upp. Jag började gå upp i vikt direkt. Mådde illa från plusset ungefär och var tvungen att småäta på jobbet. Jag gick ner 10 kg på en vecka efter förlossningen. Det var vätska som jag kissade ut.

• Annaodaniel

Hej! Är i v40 och har 5 dagar kvar till Bf, längtar ????. Hade ingen matlust i början och mådde illa fram till v13-14 sedan vände det och jag började gå upp i vikt. Vägde mig igår och har gått upp 10kg totalt. Har bara mage, är inte direkt särskilt svullen någonstans. Min bm tror att barnet tagit från mig i 1-2 månader, eftersom jag haft dålig matlust pga att jag varit sängliggande pga foglossning. Förmodligen kommer jag hamna strax under min ursprungsvikt kort efter förlossning, dock gör det inte så mkt eftersom jag inte hade min trivselvikt precis innan, inte överviktig, men med några kg mer än jag känner mig helt bekväm med.

• Anonym (...)

Ca 15 kg. 10kg försvann med magen! Gick stadigt uppåt under hela graviditeten..

• Linnis92

Intressant! Jag ligger nu ett kilo under min "startvikt" och går in i v18 i morgon. Men försöker såklart att inte stoppa i mig för mycket onyttigheter, svårt nu i juletid ;)

Vad brukar man säga är "normal" viktuppgång? Hade en bekant som gick upp 39 kilo, känns som lite mer än bebis och vatten där..

• idis78

Jag gick upp 12 kg med första och 11 med andra. Det tog 4 veckor så var allt borta. Jag var rejält överviktig båda graviditeterna, så det var skönt att inte gå upp så mycket.

• Anonym (Mamma)

Har normalvikt.. Gick upp 8kilo med första barnet, allt var borta när vi kom hem från BB dagen efter. Började gå upp i ca v 25.

Andra barnet nu och gått upp 6kilo än så länge i v 30, började gå upp tidigare i denna, lite men stadig viktuppgång sen ca v 15 ungefär, bör bli mer än sist.

Svar på tråden Viktuppgång