• thimpan08

Smärta i höger njure!

Åhh jag vet inte vart jag ska ta vägen!

Har så ont i min högra njure. Kan varken sitta, ligga, stå eller gå utan att de gör förbaskat ont. De gör dessutom ont när jag känner/trycker på njuren.. och andas ska vi inte ens tala om.. är de pga av livmodern som trycker på eller vad kan de vara? :( 6 dagar kvar till bf och haft ont sen i lördags, men är nu värre.

• Svar på tråden Smärta i höger njure!
  • emelieen

Jag har 7 dagar till bf och absolut ingen smärta i mina njurar... Livmodern trycker väl ändå inte på dem? Det är inte så att du har gått med obehandlad uvi väldigt länge? Konstigt att du efter 6 hela dagar skriver här istället för att konkta bm/läkare...

• emelieen

Läste slarvigt, 6 dagar till bf var det ja. Tycker ändå detta är något du ska ta upp med någon lite mer kunnig.

• thimpan08

Jag har tid hos bm idag, därför jag inte kontaktat någon innan.. gjorde ett up i fredags och då visade ingen uvi på stickan.. ska höra med min bm om de idag, se vad hon säger. Jag tänkte bara om någon av er hade någon erfarenhet :)

• emelieen
    thimpan08 skrev 2015-12-21 13:34:25 följande:

Jag har tid hos bm idag, därför jag inte kontaktat någon innan.. gjorde ett up i fredags och då visade ingen uvi på stickan.. ska höra med min bm om de idag, se vad hon säger. Jag tänkte bara om någon av er hade någon erfarenhet :)

Aha. Min sticka var också 0 men fick min bm att skicka iväg iallafall då jag hade så pass mycket besvär och visst var det uvi. Så jag litar inte på dem där stickorna längre. :P
  • Tizzen

Jag fick också fruktansvärt ont i njuren de sista 2 veckorna med min son.. Han låg och tryckte mot min njure så den trycktes ut i ryggen, det är det värsta jag har varit med om, värre än förlossningen. Jag fick några starka tabletter från sjukhuset som hjälpte annars var det bara alvedon som hjälpte hyfsat, det gick över för mig när han sjönk ner mer.

Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Smärta i höger njure!