• Anonym (Sista försöket)

speltorsk

Vet inte vad jag ska skriva egentligen är jävligt nedstämd och arg.
    Jag är speltorsk som tagit hjälp av KBT och GA jag har förlorat familjen och jag är på god väg ner i helvetet. har försökt flera gånger att ta mig ur skiten och jag vet att när jag slutar spela så mår jag riktigt dåligt jag är hela tiden medveten om att jag inte kommer att vinna något. Jag minns allt från mina möten på GA och KBT.
    Finns det någon här som kan motivera mig en sista gång att lägga allt åt sidan.
    Lyckas jag inte denna gång så finns bara en utväg kvar...

• Svar på tråden speltorsk
  • Anonym (123)

Det är väl för helevete bara att sluta din jävla noob

• Anonym (medmissbrukare)

Jag är uppväxt med missbruk och bor med en missbrukare som genomgår samma saker som du.

Spelar du eller spelar du om pengar? Jag misstänker att det handlar om pengar.

Ta kontakt med olika missbruksgrupper i kommunen där du bor så du får stabila träffar.

Kontakta alla spelsidor och be dem ta bort din användare. Ta bort din dator. Ställ den hemma vid någon annan. Radera internetbanken på din telefon och alla spel appar.

Ta dig samman åk till en vän eller dina föräldrar där lämnar du över dina bankuppgifter. Be dem om hjälp att sköta din ekonomi och be om att de INTE får ge dig pengar för något annat än räkningar och mat. Inga fickpengar.

Du måste låsa alla möjligheter till att kunna spela.

du måste berätta för de att du kommer komma med ursäkter för att få pengar. Bra ursäkter.

Du kommer ljuga.

Men du måste be om hjälpen.

Återfallsrisken är hög. Därför lär du i lugn och ro få lära dig hantera vardagen.

Ta reda på vad som får dig att falla tillbaka.

Gör ett hållbart livsschema

• Anonym (Sista försöket)

Medmissbrukare, ja det handlar om spel om pengar.

Jag har hållit mig borta från spelandetag när jag bodde i Stockholm och hade tillgång till hjälp men nu bor jag i en mindre kommun där det inte finns någon hjälp att få för spelmissbruk.

Farsan gick bort för några år sedan och morsan vill inte ha kontakt med mig. De vänner jag har är själva i spel kretsarna så att överlåta min ekonomi dit vore inte precis någon lösning.

Tack iaf för svaren.

• Anonym (medmissbrukare)
    Anonym (Sista försöket) skrev 2015-12-25 08:37:16 följande:

Medmissbrukare, ja det handlar om spel om pengar.

Jag har hållit mig borta från spelandetag när jag bodde i Stockholm och hade tillgång till hjälp men nu bor jag i en mindre kommun där det inte finns någon hjälp att få för spelmissbruk.

Farsan gick bort för några år sedan och morsan vill inte ha kontakt med mig. De vänner jag har är själva i spel kretsarna så att överlåta min ekonomi dit vore inte precis någon lösning.

Tack iaf för svaren.

Hejsan jag är ledsen över mitt sena svar.

Men har du ett jobb kan du prata med din chef de är skyldiga att hjälpa dig så att du får rätt vård.

Ditt missbruk är en sjukdom som du inte kan bekämpa själv.

Jag är ledsen över att höra hur din situation ser ut. Samtidigt som jag kan tänka mig att du pg av den gömmer dig i spelets värld
Svar på tråden speltorsk