Hjälp och råd
Nu är det så att detta gäller inte mig utan en komois som jag känner. Hon vågar inte ta hjälp från någon även att jag vet att hon skulle behöva göra det.
Hon är frånskild sen ett år tillbaka. Har barn i åldern 18.14.9. Barnens pappa skrev på pappren för ensam vårdnad eller rättare sagt hon hade inget att säga till om. Så hon betalar fullt underhåll till honom som ej går via försäkringskassan.
Barnen bor hos henne varannan helg. Det händer att barnen är hos henne i veckorna men har sagt till henne att hon måste då dra av från underhållet men hon vågar inte . Är det rätt att hon ska betala fullt när barnen är ibland oftare hos henne än vad dom ska vara.
Han skickar sms till henne och trakiserar henne flera gånger i veckan. Han tycker att hon tex ska hålla sig hemma med barnen och inte åka hem till hennes väninna på helgen en kväll, bor på samma ort. Barnen är nämligen med då och är lika välkomna där som hon.
Hon vågar inte säga till han men vill nu gärna fråga er vad hon ska göra. Tror inte hon mår bra innerst inne och är nämligen rädd att kontakta hjälp då hon inte vet vad han kan göra.