• emmyhjärtat

Tips och råd. Mottages varmt.

Jag har en dotter på 4 år. Som blir 5 år i Januari. Jag vänder mig här och ser om någon kan hjälpa mig. Lite tips och råd. För vi står helt handfallna för vi vet inte mer vad vi ska göra. Till problemet. Vår fina dotter får nästan dagligen utbrott, det kan handla om små saker som blir stora för henne. Hon låser sig helt. Vägrar att lyssna, börjar skrika, gråta o.s.v. Gråter för inget ting i bland. Sen kommer ett raseri utbrott utan dess like. Det gör så ont i mig och både jag och min man försöker att lugna henne, vi pratar lugnt, vi har bett henne att gå in i sitt rum när hon får sina utbrott och skriker. Och säger att hon får komma ut när hon har lugnat ner sig. Hjälper i bland. Detta har pågått i mer än två år nu. Hon får mycket kärlek och bekräftelse. Hon har en lillebror som är över 1 år. Dom kommer ganska bra överens. Jag ser till att hon får egen tid med mig eller med pappa. Men vi står handfallna. Och vi är trötta och ledsna. Vi gör allt för henne. Men ändå dom här raseri utbrotten, skriken och gråten. Tips mottages varmt. 

• Svar på tråden Tips och råd. Mottages varmt.
  • mumlande

Det är svårt att säga varken bu eller bä med så lite specifik information. Kan du ge några exempel på situationer din dotter har svårt att hantera? 

Svar på tråden Tips och råd. Mottages varmt.