• Anonym (Josefin)

stämmer detta??

www.9manader.nu/arkiv/gravid/missfall-127/

Läser här nu. Står att "Före vecka 12 rekommenderas att man inte har samlag eftersom orgasm kan framkalla sammandragningar". Vad jag hört innan så är det ingen som helst fara med sex under graviditeten?

En annan grej som står är att man kontrollerar om fostret lever med dels ultraljud och att göra ett graviditetstest. Hmm? Efter mitt missfall plussade jag i nästan 8 veckor.

Hur seriös är egentligen denna sidan?

• Svar på tråden stämmer detta??
  • Anonym (1)
    Anonym (Josefin) skrev 2015-12-19 13:09:40 följande:

www.9manader.nu/arkiv/gravid/missfall-127/

Läser här nu. Står att "Före vecka 12 rekommenderas att man inte har samlag eftersom orgasm kan framkalla sammandragningar". Vad jag hört innan så är det ingen som helst fara med sex under graviditeten?

En annan grej som står är att man kontrollerar om fostret lever med dels ultraljud och att göra ett graviditetstest. Hmm? Efter mitt missfall plussade jag i nästan 8 veckor.

Hur seriös är egentligen denna sidan?

Det gäller vid hotande missfall inte graviditeter i allmänhet!

Om risken är högre att man får missfall så kan man avråda från samlag. De borde skrivit det tydligare.
  • Jag är bara jag

Gravtest bevisar bara att man blivit gravid och ingalunda att man fortfarande är det. Jag läser ytterst sällan på den sidan så jag vet inte hur bra de är överlag.

Svar på tråden stämmer detta??