Någon som känner igen sig?
Hej!
Jag arbetar som chef och har ca 30 medarbetare under mig. Mitt problem är att jag spänner mig. Det yttrar sig i pannan och är grymt irriterande. Det är när jag konfronteras med frågor, sitter och fikar eller egentligen var som helst det kommer. Inför min chef är det mer regel än undantag att det kommer, kan inte vara avslappnad, och när jag kommer hem på em är pannan helt stel och nästan bort-domnad. Jag blir också fysiskt trött av detta.
När jag sover mindre blir det värre och jag känner i nacke och axlar att jag även där är grymt spänd. Jag har också blivit yr vid några tillfällen speciellt när jag tittat ned.
Detta är en plåga för mig och jag undrar om någon annan känner igen sig och kan ge tips på hur man kan ta sig ur detta för det hämmar verkligen mig. Om jag kunde vara avslappnad skulle jag kunna prestera typ 30-40% mer. Jag märker också att vissa medarbetare blir spända tillsammans med mig.
Min analys just nu är tillbaka till min uppväxt. Under högstadiet var jag mobbad även i början av gymnasiet. Detta gjorde att jag spände mig mycket. Hemma var jag otrygg med min far och mor. Min mor gav inte så mycket fysisk närhet men mycket annat stöd. Min pappa kände ofta inte igen sig i mig då jag är mycket energisk, impulsiv och framåt, han är tvärt om. Detta har löst sig nu och idag har vi en mycket bra relation. Vidare har jag haft några tuffa år under chefer som inte trott på min förmåga. Idag är även det annorlunda, min chef ger mig 100% support.
Hur som helst jag måste ta mig ur detta och vill ha alla tips som går att få.
Tack på förhand!