• Sannis92

Orolig snälla någon?

Hej! För att göra lång historia kort, hela graviditeten har läkare sagt att min moderkaka ligger fram, vid naveln o täcker hela framsidan om ni förstår? Nu när jag va på ultraljud här om dagen så sa läkaren att moderkakan låg på min högra sida av magen. Slog mig inte fören nu att det lät konstigt. Vad jag förstått ska inte moderkakan kunna flytta sig, vad betyder det här?

• Svar på tråden Orolig snälla någon?
  • Vickan I

Jo den "flyttar" sig lite ibland när magen växer. En vän till mig skulle antagligen snittas då moderkakan låg lågt och fram hette det. Men den flyttade sig och hon kunde genomföra en vaginal förlossning.

• Sannis92

Okej skönt att de finns fler den flyttat sig för, tack för svar :) . Man blir ju så orolig när de är så kort tid kvar!

någon mer som varit med om förflyttning av moderkakan?

• Februari16

På rul sa dom att min moderkaka låg helt i framvägg, ganska långt ner. Nu i vecka 33 ligger den en bit upp, på vänster sida. Det är inget konstigt alls, den följer med livmodern när den växer och därför flyttar den sig uppåt

• Sannis92

Okej dåså:) är öppen 1,5 cm, kraftiga förvärkar, kroppen tömmer sig kraftig var o varannan natt, springer på toan för nr 2 hela nätterna. Lös i magen! Kan de va på gång snart tro?

Svar på tråden Orolig snälla någon?