• rickard98

Behöver förälder perspektiv

Admins kan väl snälla flytta detta till det ska vara om det är fel.  

Jag är en 16 år, , inte många vänner, ingen framtidstro,  ser ingen mening med livet. men ändå inte självmordsbenägen...  

Om du låtsades att jag va din son, och jag blivit dömd för "köp av sexuell 
    tjänst" altså din son hade köpt sex av en kvinna som va 25 år.  Ingen mäniskohandel eller trafficking är inblandad.

Denna kvinna va fristående och gör det för hon tycker det är kul...  Motivet att han köpte sex va för att han ville bli av med oskulden innan 17 och med någon som kunde, och visste vad hon gjorde. Han va inte intreserad av att göra det med någon han älska för han vill inte ha någon relation i framtiden. 
    Hur skulle du reagera? arg? besviken?  tro att din son är en person om inte respekterar kvinnor? 
  • Svar på tråden Behöver förälder perspektiv
  • Teresa 914

Nu har jag småbarn. Men jag låtsas att du är min son i framtiden

Jag hade blivit väldigt ledsen. Att min fina son tänker så om sig själv. Jag var aldrig orolig över din brist på tjejer, de flesta män jag känner miste svendomen vid 18-20 års åldern. Många såpass sent som när de var nästan 30. Det som du såg som en börda (din oskuld) såg jag som nåt fint. Jag hade hoppats att du skulle mista den med någon du älskad som älskade dig lika mycket.

Jag hade också blivit besviken på mig själv. När slutade vi prata? Har vi aldrig pratat om sex?

Ja, jag hade varit mest ledsen och orolig, lite besviken. Men inte arg, för den du valde ställde upp frivilligt. Din "svacka" hade också oroat mig. Men jag var själv inte mitt bästa under tonåren. Jag trivdes inte i mitt eget skin och tyckte att jag var för ful att älska. Jag hade troligtvis försökt få lurat ut dig på vandringar i skogen, få ut dig i garaget med din far och försökt få dig att hitta en hobby eller kanske ett jobb. Den där jobbiga tiden, då man är så vilsen och inte vet vad livet ska bli till, eller då man inte vill nåt alls, den går över. Det blir okej.

• Teresa 914

Med det sagt så hade jag, om jag var riktigt orolig, kanske skickat dig till kuratorn på skolan. En del av det du skriver om "svackan" eller hur du ser livet kan beskriva hur en depression känns. Om du far in på youtube och söker på "I had a black dog, his name was depression" hittar du en video som WHO lagat om depression. Det är en kort animerad snutt som inte är så tung och jobbig men beskriver hur det känns. Stämmer det in på dig, ta kontakt med kuratorn för man kan bli bättre. Man kan annars vara deprimerad utan att vara självmordsbenägen.

Jag hoppas att den här katastrofen ändå ska leda till nåt bra för dig och din familj. Att ni kan komma närmare varandra.

• rickard98

Tack för svar.

Jag ser inte detta som något problem att jag köper sex av någon som gör det frivilligt. Visst jag vill ju lära känna henne lite inann. Men jag är inte intreserad av att ha någon relation med henne mer än vän liksom. 

Jag har god kontakt med min familj, vi har inte pratat om sex så mycket men dom vet att jag vet hur det funkar. Jag har bara suttit det som mål för migsjälv att jag ska bli av med oskulden innan jag fyller 17.

Och denna 25 åring är jätte snygg och hon vill ta min oskuld och lära mig för framtida tjejer sa hon också, och att det är väldigt vanligt att folk blir av med den hos prostituerade. sa hon med. 

Jag har snackat med henne en lång tid om detta när jag ringde henne så snackade vi en timma yp . Och dom flesta jag ringt har bara varit bara tänkt på pengar och varit så grininga. Men hon är va lugn, trevlig och förklarade för mig precis hur det kommer gå till och allt.

Jag ser bara vad min familj kommer tänka om mig. dom kommer tänka att jag inte har någon respekt för kvinnor och tror att det är något man kan köpa bara.  Det tror jag inte, jag tror på jämmnställdhet och allt sånt där, och det vet dom om. 

Min syster är också aktivt med i feministiskt initiativ, och hon kommer ju hata mig.

Jag vill bara stryka mitt mål och bli av med det från mitt huvud.

Det är låg chans att man åker dit på det och straffet bryr jag mig inte om riktigt, det är bara böter på detta. Men det finns ju alltid en risk...

(förlåt för långt svar) 

• Wennerlof

Jag har väldigt slå barn men gör som ovan och låtsas att du är min son i framtiden.

Jag hade blivit ledsen, ledsen för att du inte pratade mig om det här. Dina tankar, dina känslor, ditt oroliga jag och otroligt stora behov att ha sex inom en snar framtid enbart för att. För mig är sex något väldigt fint. Jag är inte så gammal, jag är 22 år och blev nyligen mamma till en liten flicka. Jag har en vän som jag känt hela mitt liv, han är också 22... Och oskuld. För varje år som går och hans oskuld består blir han bara starkare i sig själv och sitt jag. Jag hyllar honom för detta, dels för modet men också för styrkan han fått av detta. Samhället idag drivs tyvärr av en fruktansvärd hets kring sex och utseende. Att vänta och ge bort det heligaste man har till någon man verkligen tycker om är nog något av de vackraste jag vet. Om du bestämmer dig för att köpa denna tjänst, så tror jag faktiskt att du kommer ångra dig så fort det är gjort. Och inse att,

- va fan, va de inte häftigare än såhär? Och att ha betAlt en massa pengar för några sekunder kommer nog att kännas väldigt onödigt. Gör något bättre för pengarna, köp en blomma till din mamma, eller ett par nya, coola solglasögon till dig själv.

Glöm aldrig att du är toppen precis som du är, det viktigaste i ditt liv är du och det viktigaste är att dy när bra i vad du gör och vad du är. Vad andra tycker skall dy inte bry dig om, men vad du än gör. Tappa inte tron om att du duger. Du behöver inte betala för sex. Snart träffar du en tjej du vill ÄLSKA MED! Massa kramar!

• rickard98

Grejen är att jag är inte intresserad av att ha någon som jag älskar sådär. Jag vill inte leva med någon tjej i framtiden. Jag vill bo själv. Då trivs jag som bäst. 

Jag vill bara få detta mål strukit, så jag kan tänka på annat. jag tror inte jag kommer ångra mig. 

Jag ska träffa henne i januari, och vi ska göra det. 

Jag är bara rädd för vad min familj ska tänka om mig IFALL jag skulle åka dit på det.  Och alla i min skola typ, ifall dom fick reda på detta skulle dom tro enda sättet för mig att ha sex är för att betala för det.  

• foodforclouds

Jag skulle rannsaka mig själv för att förstå hur jag misslyckats som förälder.
    Jag hade blivit bestört över att min son ansett att det är okej att köpa någons kropp för sexuella tjänster, att han utvecklat en sådan vidrig kvinnosyn. Oavsett om kvinnan "frivilligt" prostituerat sig stödjer sexköp en industri där extremt många far illa, en modern slavhandel som är full av misär och trasiga människor.
    Jag hoppas att jag skulle anmäla dig, eller be dig anmäla dig själv.

Sexköp är olagligt av en anledning.

Om din trådstart är på riktigt och inte bara för att provocera: Jag hoppas innerligt att du åker fast, att du blir dömd och straffad och får stå med skammen inför din familj och dina vänner.

• rickard98

Jag har ingen vidrig kvinnosyn, jag har respekt för kvinnor och jag köper inte någons kropp. 

Jag vet att du tycker att jag har en sån syn på kvinnor då jag ska köpa sex av någon. Men jag har verkligen inte det. Jag hoppas du skulle förstå det.

Du kanske inte vet att köpa sex är lagligt på mer ställen än vad du tror. Tyskland är det lagligt, Dannmark är det lagligt, Holland är det lagligt, Det är inte alltid den här slavhandeln du pratar om.  

• Teresa 914
    rickard98 skrev 2015-12-18 03:03:16 följande:

Tack för svar.

Jag ser inte detta som något problem att jag köper sex av någon som gör det frivilligt. Visst jag vill ju lära känna henne lite inann. Men jag är inte intreserad av att ha någon relation med henne mer än vän liksom. 

Jag har god kontakt med min familj, vi har inte pratat om sex så mycket men dom vet att jag vet hur det funkar. Jag har bara suttit det som mål för migsjälv att jag ska bli av med oskulden innan jag fyller 17.

Och denna 25 åring är jätte snygg och hon vill ta min oskuld och lära mig för framtida tjejer sa hon också, och att det är väldigt vanligt att folk blir av med den hos prostituerade. sa hon med. 

Jag har snackat med henne en lång tid om detta när jag ringde henne så snackade vi en timma yp . Och dom flesta jag ringt har bara varit bara tänkt på pengar och varit så grininga. Men hon är va lugn, trevlig och förklarade för mig precis hur det kommer gå till och allt.

Jag ser bara vad min familj kommer tänka om mig. dom kommer tänka att jag inte har någon respekt för kvinnor och tror att det är något man kan köpa bara.  Det tror jag inte, jag tror på jämmnställdhet och allt sånt där, och det vet dom om. 

Min syster är också aktivt med i feministiskt initiativ, och hon kommer ju hata mig.

Jag vill bara stryka mitt mål och bli av med det från mitt huvud.

Det är låg chans att man åker dit på det och straffet bryr jag mig inte om riktigt, det är bara böter på detta. Men det finns ju alltid en risk...

(förlåt för långt svar) 

Att prata om sex för mig är mer än bara hur barn blir till. Det handlar om att tänka, reflektera osv. Värderingar. Hur man vill leva sitt liv. Du gör detta nu men som förälder vill jag åtminstone vara med som bollplank. Kanske dina föräldrar också vill det?

Jag förstår ändå inte din deadline med 17 år. Då du är 17 har du troligen 63 år innan du blir 80. Varför är det bråttom?

Vad man som förälder tänker om man fått veta att sonen köpt sex så tror jag man anklagar sig själv. Jag tror att om du förklarat hur du tänkt hade jag inte tänkt att du var en ond människa, eller att du inte respekterade kvinnor men jag hade nog känt mig väldigt misslyckad som förälder.

Straffet blir ju troligtvis inte så farligt, men om du bor i en liten ort och det kommer ut... Då blir du i värsta fall bränd för livet . Mina föräldrar flyttade från en liten ort och där visste alla om en man som köpt sex och hade porrtidningar. Min mormor sa åt mig att ta den längre vägen för att inte gå förbi hans hus. Samma med huset där det enligt rykten fanns ryska horor. Nu är det ju inte så mera, men får nån i skolan tex reda på det så kan du få det väldigt jobbigt . Jag har jobbat på ett stort högstadium, rykten sprids, förstoras upp och det är väldigt svårt att komma åt ryktena och dem som sprider dem för oss vuxna. Sanningen är sällan intressant för de elever som inte drabbas.

Kram
  • Teresa 914
    rickard98 skrev 2015-12-18 04:20:48 följande:

Grejen är att jag är inte intresserad av att ha någon som jag älskar sådär. Jag vill inte leva med någon tjej i framtiden. Jag vill bo själv. Då trivs jag som bäst. 

Jag vill bara få detta mål strukit, så jag kan tänka på annat. jag tror inte jag kommer ångra mig. 

Jag ska träffa henne i januari, och vi ska göra det. 

Jag är bara rädd för vad min familj ska tänka om mig IFALL jag skulle åka dit på det.  Och alla i min skola typ, ifall dom fick reda på detta skulle dom tro enda sättet för mig att ha sex är för att betala för det.  

Det du säger om att inte vilja ha en relation, det kan förändras. Då jag var 16 ville jag sterilisera mig för jag ville slippa mensen och jag ville aldrig ha barn. Nu har jag två stycken . Min man trodde att han skulle förbli ensam hela livet (ofrivilligt)
  • Pkb
    rickard98 skrev 2015-12-18 01:47:10 följande:
    Admins kan väl snälla flytta detta till det ska vara om det är fel.  

Jag är en 16 år, , inte många vänner, ingen framtidstro,  ser ingen mening med livet. men ändå inte självmordsbenägen...  

Om du låtsades att jag va din son, och jag blivit dömd för "köp av sexuell 
    tjänst" altså din son hade köpt sex av en kvinna som va 25 år.  Ingen mäniskohandel eller trafficking är inblandad.

Denna kvinna va fristående och gör det för hon tycker det är kul...  Motivet att han köpte sex va för att han ville bli av med oskulden innan 17 och med någon som kunde, och visste vad hon gjorde. Han va inte intreserad av att göra det med någon han älska för han vill inte ha någon relation i framtiden. 
    Hur skulle du reagera? arg? besviken?  tro att din son är en person om inte respekterar kvinnor? 
    Jag blir äcklad av att en 25årig kvinna ska ha sex med en 16åring.
Svar på tråden Behöver förälder perspektiv