Ellie skrev 2015-12-16 18:58:18 följande:
Har gått via Carlanderska och upplever även dem som mycket trevliga och med proffsigt bemötande. Inga väntetider. Vi ringde dem i maj 2012 för att boka info-möte och fick tid direkt efter sommaruppehållet i augusti. I mitten av september var jag gravid. Vi fick flera embryon till frysen och på första FET 2014 blev jag gravid, så nu har vi två barn :)
Jag skulle tro att bägge ställen är lika bra. Vet inte om priserna skiljer sig åt. Sedan kan man ju alltid ha otur att personkemin inte stämmer med dem man träffar, men det kan ju hända varsomhelst.
Ellie det låter mycket uppmuntrande att höra på din framgångsrika upplevelse
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
. Det kanske ändå finns hopp fast allt ser väldigt mörkt ut just nu. Kanske för att vi behöver smälta alla tråkiga besked och att det ska alltid handla om att vänta och kämpa. Jätteroligt att läsa att det kan gå så fort iaf.
Priserna som jag har sett verkar skilja sig med typ 1000 kronor men i vårt fall har det nog ingen betydelse. Det var faktiskt av ett händelse jag råkade boka tid på IVF nordic center, trodde först att jag ringde Carlanderska... Vet inte hur det gick till men nu har jag en tid där iaf och det känns guldvärt.