Anonym (Förstår!) skrev 2015-12-17 11:29:39 följande:
Usch jag förstår verkligen din oro!
Har dock bara ett missfall bakom mig och fick nyss reda på ny graviditet(BIM på fredag egentligen) och vågar verkligen inte ha sex :o
Jag veeeeeeet att sex inte framkallar missfall,men svårt att sluta oroa sig ändå ;( tänk om jag får missfall endast för att jag har sex på "mens dagen" typ att livmordern kämpar mot att hålla mensen borta,så kommer gubbens kuk och smäller till den och förstör allt xD skitkonstiga tankar, men omöjliga att hålla borta :o särskilt då vi fått försöka ett tag för att bli gravida den här gången ;(
Vet vad du menar. Den logiska delen av hjärnan
vet att det är ofarligt, men rädslan är inte så logisk. Tycker att du ska strunta i sex så länge du känner så. Det handlar ju inte enbart om det är farligt på riktigt eller inte, utan att det ska vara något trevligt. Är man orolig, även om oron är "ogrundad", så är det inte trevligt, och varför utsätta sig i så fall? :)
Cl4udio skrev 2015-12-17 12:00:55 följande:
TS testa analsexet, du kanske skulle kunna njuta av det med tanke att du slipper oroa dig för barnets hälsa
Det hade jag verkligen inte rekommenderat. När man är gravid har man extremt lätt att få hemorrojder (tror att 50% av alla gravida får det?), så det känns inte som att analsex är en bra idé om det inte är något man ägnar sig åt i vanliga fall. Sen är det ofta inte vilket "hål" man har sex i som är det värsta, utan att orgasm gör att livmodern får sammandragningar och till och med kan göra ont.