lischla skrev 2015-12-15 15:59:20 följande:
Vad skönt att det går att lösa om det behövs opereras. Har ingen brådska med sex men lite sugen då man inte haft det på 6 månader hehe. Men tänker vänta tills bm har kollat där för något är det ju.
Ok det låter inte så roligt mensvärk är hemskt! men Grattis!!! Vad roligt håller de extra koll på dig med UD då?
Ja det är jättebra att säkra med BM först om du är osäker. Det hade jag också gjort i dina skor.
Så länge jag använt preventivmedel med hormoner så har inte jag besvärats av besvärlig mensvärk eller Stockholms blodbad mer. Tack gode gud för p-ring och p-plåster!
Om jag får några extrakoller osv verkar det inte bli mycket av. Det är så att vårdcentraler, gynekologer och barnmorskor vet ganska lite om UD. Ofta får man reda på dubbel livmoder vid kejsarsnitt, typ "Oj, titta här". Det sa självaste överläkaren själv till mig.

Fast dom lyssnar om jag önskar ha mer koll, med hänvisning till min anomali. Så jag fick ett tidigt ultraljud i v 10. Det var magiskt! Jag lyckades även filma på skärmen under tiden dom gjorde ultraljudet.

Sann lycka. Annars har det varit det samma som för en vanlig graviditet.