• Anonym (Västkusten)

Umgås med mamma på pappavecka?

Hej!!

Har två bonusdöttrar på 14 och 12 år, samt en son på 3 med deras pappa. Vi har tjejerna vv, och det fungerar bra egentligen, bara det att det börjar bli mer och mer mamma umgänge på våra veckor som de kommit överens med mamma om utan att egentligen pratat med oss först. Jag är lite tvådelad där, för det är ju ändå deras mamma! Men nu börjar det inkräkta på våran familjs planer och vardag etc. På mamma veckan har vi aldrig något umgänge ska tilläggas. Det som också är är ju att pappan förlorar tid med dom. Vi har svårt att vara spontana numer för det händer att de helt plötsligt vill till mamma på kalas när hon fyller etc medan vi kanske spontant kommit på något på morgonen, men då har de exempelvis pratat med mamma kvällen innan och bestämt att komma dit. Min make tycker att det är okej och menar på att det vore skillnad ifall vi hade planerat den spontana grejen..

Nu till frågan.. Hur ska man tackla sånt här?

• Svar på tråden Umgås med mamma på pappavecka?
  • Anonym (n)

barnen är så stora så därför tycker jag att det är bra om de kan vara ganska så självständiga. Jag har också tonåringar och har för tillfället gett upp på att hoppas att de ska vilja göra nåt med oss. De vill helst hänga med kompisar.  

Så på det sättet håller jag med pappan, däremot är det väl allmänt hyfs att de stämmer av med er om de bor hos er. ibland kan det vara en sån sak som att bara veta hur många man ska laga middag till, så underlättar det vardagen. 

N kan väl ha en deal med dem att innan de tackar ja till mamman, säger de till er/pappan? 

spontanplanering håller jag också med pappan att det kan inte spela så stor roll då. Däremot om de vet att denna helg är det detta inbokat, så kanske de inte kan säga "men vi ska till mamma"

• Anonym (Låt dem välja !)

Låt dem välja själva ...
    Hade med velat hänga med min mamma :)

Svar på tråden Umgås med mamma på pappavecka?