• pseudonym1

Bra äventyrsbad/familjeaktiviteter inom en radie på 15 mil från Göteborg?!

Hej.
    Bor i Göteborg och tänkte ta en liten mini-semester med familjen (barnen är 4&7 år) till helgen.
    Sova över en natt på hotell och ta nån bad någonstans på lördagen och sen hitta på ngt kul på sön innan man åker hem.

Läst att arena bad i Skövde ska va ett bra äventyrsbad. Nån som varit där och hur är det isf att gå dit på helgen? Vissa bad är så fulla så man knappt får plats tycker jag..
    Även hört gott om ngt äventyrsbad i Jönköping...

Tar gärna emot tips på roliga familjesaker (även annat än bad) med ca 15-20 mils radie från Göteborg.

• Svar på tråden Bra äventyrsbad/familjeaktiviteter inom en radie på 15 mil från Göteborg?!
  • Maramina

Skövde ska tydligen vara riktigt bra enligt mina bekanta som bor där. Har själv aldrig varit där. Borås vet jag inget om. Men med Skövde skulle ni kanske kunna kombinera badet med en dag på Billingen med skidåkning (finns utför och längd). Annars är just Skövde en rätt tråkig stad

Andra familjeaktiviteter är:

Borås djurpark
    Nordens Ark
    Spännande övernattning har ni i Norrkvarn med boende i en "stubbe" www.norrqvarn.se/boende/trollstubbarna/
    En båttur över till Fredrikshamn och badhotellet
    Fram emot sommaren kan kanske Skara sommarland vara kul
    En övernattning på pensionat ute någonstans på öarna med mysig övernattning och så en dag ute i den vackra miljön
    Falkenbergs strandbad ligger vackert på en sandstrand där man kan ta mysiga promenader året om och det finns en saltvattensbadhus alldeles granne

• Elsis

Vi var i Skövde förra året och hela familjen gillade Arena Skövde, som vi tyckte var mycket roligare än Lerums vattenpalats.

• Tangent
    Elsis skrev 2016-01-11 07:33:26 följande:

Vi var i Skövde förra året och hela familjen gillade Arena Skövde, som vi tyckte var mycket roligare än Lerums vattenpalats.

Är badet långt från tågstationen?

• Elsis

Vi åkte bil och det var flera vägarbeten i stan just då, så vi fick köra omvägar, men jag tror inte det är så jättelångt. Det finns säkert lokalbuss annars:)

• Pedalen

Skövde Arena är jättebra, vet inte hur helgerna är dock.
    Undvik Jönköpings bad, urdåligt!

Svar på tråden Bra äventyrsbad/familjeaktiviteter inom en radie på 15 mil från Göteborg?!