• mammaspojkar10

1 månad bröstonflammation!

Hej!

Får smått panik och vill höra fler som haft problem!

Den 16 nov åkte jag in akut för att jag hade mjölkstockning som de trodde va en böld.

Det var dt inte så blev hemskickad, samma kväll tömdes bröstet och kändes bra.

Ömmade där efter i 2 veckor till i bröstet o så ont att jag knappt kunde amma...svullnade upp från och till med en stor knöl på samma ställe som sedan tömdes efter ca ett dygn...

Suttit i alla ställningar med min bebis för att få ut allt samt handpumpat och intensiv ammat och masserat...

Men tillslut gick jag till vc. Fick antibiotika i 10 dagar...fortfarande svullnade det upp på samma ställe ungefär var tredje dag.

Ätit klar kuren nu och fortsätter svullna upp och gör asont! Fortfarande var tredje dag och tar minst 1 dygn att få bort stora knölen.

Har en vit blåsa sedan mjölkstockning på bröstvårtan som jag ej får bort.

Nu har läkaren skickat mig till mammografi den 4 jan! Vad händer bör jag vara orolig över detta?? :(

• Svar på tråden 1 månad bröstonflammation!
  • MoLsMamma

Jag hade ett helvete med mjölkstockning som blev till bröstbölder med första barnet. Konstant smärta och feber i ca två månader, 3 antibiotikakurer och blev runtskickad överallt. Var på mammografi men det gick knappt att genomföra eftersom jag hade så ont..

Det som tillsist hjälpte var att tömma bölderna på var regelbundet (hade då träffat en läkare på kk som fattade läget), sluta amma och byta antibiotika.

Lider med dig för det var inte kul! Och okunskapen kring amningsproblem är skrämmande!

• Annelie 76

Nu var det visserligen senare men jag fick problem med blockerade mjölkgångar. Blev rekommenderad att ta kosttillskottet lecitin och det fungerade. Det är ju inget farligt så testa du också, det kan ju hjälpa.

• mammaspojkar10

Vart ska man vända sig då? Vilken läkare kan fatta läget? Hur får man bort blåsan på bröstvårtan? Blir knäpp snart usch är utmattad hela tiden :( ska prova kosttillskottet med!

• Annelie 76
    mammaspojkar10 skrev 2015-12-14 11:37:40 följande:

Vart ska man vända sig då? Vilken läkare kan fatta läget? Hur får man bort blåsan på bröstvårtan? Blir knäpp snart usch är utmattad hela tiden :( ska prova kosttillskottet med!

Vänd dig till Amningshjälpen. Blåsan är nig en sugblåsa och risken finns att dina problem kommer av tex dåligt tag. Men sånt kanske du kan få hjälp med av nån mer erfaren. Amningshjälpen har bl.a. en bra facebooksida där man kan få råd och hitta hjälp.
Svar på tråden 1 månad bröstonflammation!