• Uppgiven86

Hur gjorde ni för att inte trilla tillbaka

Hej.

Gissar att jag inte är den enda som har vart långt nere i skiten "opiater" och vänt uppåt.

Jag är en man på 29.

Hållt mig från allt vad droger heter, skött jobb och sånt i 4år. Aldrig vart så lycklig som sista åren trots att livet inte direkt alltid är rosenrött med skulder hos kfm mm.

Träffade en tjej för ett halvår sen, blev lite seriösare och jag berättade om mitt tidigare liv och min situation idag.. Har inte hört av henne sen dess...

Nu sitter man nere som fan och suget efter den där tomheten som heroinet skänker en är stort.. Samtidigt gnager ångesten att gå tillbaka i gamla vanor med all skit det medför..

Hur fan lyckas ni hålla er från skiten när uppförsbackarna blir stora? Första gången på riktigt länge man på nått sätt ändå längtar tillbaka..

Känns som att mitt gamla liv kommer förfölja mig i evigheter, och sätta käppar i hjulet för mig...

• Svar på tråden Hur gjorde ni för att inte trilla tillbaka
  • Anonym (lena)

Förstår jag dig rätt, du berättade för henne idag, har inte hört ifrån henne sen dess och känner dig därför så nere att du känner för ett återfall, efter fyra hela år som drogfri??

Jag är säker på att du under dessa fyra år har stött på andra hinder och att det har känts tungt förut. Tänk på det nu, och att du har klarat det varje gång, klart du ska klara det nu också. Är tjejen verkligen värd ett återfall ifall hon inte kan acceptera ditt förflutna? Nej, jag tycker inte det i alla fall.

Sen tycker jag att du har väl bråttom att oroa dig. Det kan vara svårsmält att få veta att ens pojkvän har ett förflutet som heroinist. Mycket att processa. Det kan ta några dagar. Är du orolig kan du be henne om ett livstecken, men ligg inte på för hårt utan ge henne lite tid, så har du goda chanser att det blir en fortsättning. Tar du ett återfall kommer det verkligen att vara kört, det kan du räkna med.

• Anonym (Kämpa på)

Har själv aldrig tagit heroin men har haft mitt med benso och brukat det ena och andra . Säger absolut inte att det e samma sak men att sluta med benso var det svåraste jag gjort .. Den avtändningen var inte rolig och tanken på att gå igenom abstinensen igen skrämmer mig .. Det e en av sakerna som gör att jag inte vågar ge mig på det igen men den största andledningen e att jag inte vill förstöra mitt nya liv som jag har nu med man och en liten bebis!

Du har ju ändå lyckats att ta dig ur det och kämpat på i 4 år vilket du verkligen ska vara stolt över och inte bara kasta bort! Tänkt tillbaka på vilket helvete drogerna gett dig och vilka förödande konsekvenser det skulle bli vid ett återfall ..

Vad det gäller tjejen så kanske hon hör av sig? Hon kanske bara behöver tid till att smälta det du berättat . Men skulle hon inte göra det så kasta inte bort din nykterhet på henne!

Du e uppenbarligen en stark person som lyckats ta dig ur ett tungt missbruk (vilket många inte gör) och du förskännar någon som accepterar ditt förflutna och vill skapa en framtid med dig och ser dig för den du e idag .

Hoppas att det löser sig för dig.

• Uppgiven86

Har inte hört nåt från henne på 1v, förstår att det kan vara svårt att acceptera för de flesta.

Klart det funnits jobbiga tider, känns bara extra surt nu. Det värsta är nog inte att bli lämnad, utan ångesten av det liv som jag försöker lägga bakom mig biter en i arslet stup i ett.

• Anonym (lena)
    Uppgiven86 skrev 2015-12-14 00:07:02 följande:

Har inte hört nåt från henne på 1v, förstår att det kan vara svårt att acceptera för de flesta.

Klart det funnits jobbiga tider, känns bara extra surt nu. Det värsta är nog inte att bli lämnad, utan ångesten av det liv som jag försöker lägga bakom mig biter en i arslet stup i ett.

Jaså en vecka, jag missförstod trådstarten och trodde att det var IDAG du hade berättat... då förstår jag att det känns surt.

Men hoppas att du förstår att det inte alltid kommer att vara så här med varje tjej du möter. Och det är den tjej som klarar av att hantera din historia, som är den tjej du ska vara med. Ingenting kommer ju heller att bli bättre ifall du trillar tillbaka, tvärtom (vilket du förstås redan vet, så det är väl larvigt att skriva det till dig, men ändå).
  • Anonym (...)

Skit i henne om hon inte vill prata mer med dig, H on fattar väl inte hur starkt de är att lyckas sluta med droger så hon kanske bara tänker på det negativa. Eller så behöver hon tid att tänka igenom detta.

Har också missbrukat och bara varit ren i 3 månader.. är också rädd hur de ska bli i framtiden, vill verkligen inte börja igen, och käns iobbigt som fan att ens gamla liv ska behöva följa en hela tiden.

• Anonym (Nykteralkoholist)

När jag får sug efter alkohol mm så ber jag Sinnesrobönen & tar sedan en joggingrunda!
    Det gäller att fokusera på något annat än droger & att motionera tar bort dessa tankar.
    Har varit nykter & drogfri sedan 14 år tillbaka.Solig

Grattis till ett drogfritt liv! Solig

Svar på tråden Hur gjorde ni för att inte trilla tillbaka