Jag vet varken ut eller in.
Ja, jag visste inte om jag skulle lägga det under relationsproblem eller här, det är ju min man som jag har problem med men problemet gäller umgänget...
Nu ligger den här iaf.
Problemet är att bonus vägrar sova i egen säng. I vår säng får han inte plats om inte jag flyttar ut i vardagsrummet och sover på soffan. Det har jag gjort hittills men jag har tjatat på maken om att detta måste lösas, jag får vansinnigt ont i ryggen och sover otroligt dåligt för soffan är ganska kort så jag måste ligga med böjda ben och för att byta sida måste jag lägga kudden i andra ändan annars trillar jag ur.
Bonus har en juniorsäng pga platsbrist så den får jag inte plats i. Vi har stått i bostadskö lika länge som vi har varit ett par, dvs 6 år (bonus var nyfödd nä vi träffades, de var aldrig ihop utan bonus är resultatet av en fyllekväll) men hittills inget alls som vi har råd med. (Max 10 000 kr kan vi betala och då går hela min akassa åt men meningen är ju att jag ska jobba så fort jag får ett jobb)
Jag har nu satt hårt mot hårt, antingen så löser han, eller vi jag kan gärna vara behjälplig, detta eller så får inte bonus vara här. De får ha umgänge någon annanstans. Men, han blir förbannad och vägrar tala om det när jag frågar om hur vi ska göra, han vill inte alls prata om det, han bara skjuter det i från sig.
Nu är det två v kvar tills vi ska ha bonus och än har inget lösts. Inte not med det, soffan har gått sönder dessutom och vi har inga pengar till att köpa ny. Begagnad går men då måste jag ha hans hjälp att hämta den, men han vägrar ens tala om köp av ny soffa. (Tänkte att vi köper en bäddsoffa så kan jag sova där och gå in till min säng när bonus vaknar för jag vill inte kliva upp kl 5,30-6,00) Inte optimalt, jag sover jävligt illa när jag vet att jag måste byta sovplats på morgonen men vad fasen, jag får stå ut.
Att hitta en bäddsoffa som också är bekväm att sitta i är fasen inte det lättaste med begränsad budget. Kan inte ta lån, finns ett lån för köp av ny bil som var behövligt och för tillfället är jag arbetslös och hade jag haft ett jobb hade jag varit sjukskriven för panikångest och depression.
Men jag letar iaf och försöker få honom att förstå att när jag hittar en så måste man åka ganska snabbt, det finns ju liksom bara en till det priset, men han blir skitarg och går sin väg så vad fan gör jag? Jag vet ingen annan som kan hjälpa mig att hämta en soffa då alla vänner bor ganska långt bort och inte har så pass stor bil att en soffa går in. Maken har en picup men jag har bara körkort för automat och hans bil är inte det.
Jag VET att han kommer att förhala det hela om jag inte får honom att fatta och så när det är umgängesdags bara hämta sonen och komma hit med honom. Det innebär alltså att jag inte har någon sovplats isf.
Och eftersom vi inte har någon soffa nu utan endast fåtöljerna och gungstolen så...
Jag är riktigt jävla förbannad och känner just nu mest att jag vill att vi separerar, men det känns inte helt bra det heller. Dels jul, dels svårigheten för honom att hitta bostad (bostaden är min och han har lättare än jag att få ett korntrakt OM det ens finns något på marknaden eftersom han har jobb så den kommer han inte att få ta över så det behöver vi inte diskutera). Men vad fan är det med honom? Ja, jag vet att även han har depression men det hjälps inte, problemet finns och måste lösas.
Hjälp mig med idéer som INTE innebär total ommöblering av bostaden varje gång bonus kommer hit. Har redan mätt för sån där uppblåsbar säng men det går inte in någonstans om vi inte flyttar ihop alla möbler kring köksbordet. Lgh från början en stor etta som är ombyggd till en tvåa genom att en vägg satts upp så alla rum är väldigt små och matbordet står i vardagsrummet för köket är ett 'riktigt' kök men utan plats för matbord.