• Soi88

Nestle smoothies i handbagaget - HJÄLP!

Hej!
    Vi flyger tidigt imorgonbitti och fattar inte riktigt vad som gäller som "barnmat" i handbagaget!
    Någon som flugit på sistone och haft Nestle smoothies med sig?
    Har även klämmisar (de små) är de ok?
    Börjar bli nojjig nu!

• Svar på tråden Nestle smoothies i handbagaget - HJÄLP!
  • Nenne666
    Soi88 skrev 2015-12-12 23:04:59 följande:

Hej!
    Vi flyger tidigt imorgonbitti och fattar inte riktigt vad som gäller som "barnmat" i handbagaget!
    Någon som flugit på sistone och haft Nestle smoothies med sig?
    Har även klämmisar (de små) är de ok?
    Börjar bli nojjig nu!

Flytande vätskor är väl inte okej?
  • Soi88

Jo, som barnmat eller dietmat, men det står bara om välling och barnmatsburkar på SAS sida!

• marlinire

Jag har flugit mycket (kanske 20-25 resor ToR?) med min nu tvååriga dotter. Aldrig  blivit nekad att ta med det jag har haft i handbagaget till henne (klämmisar, mackor, barnmatsburkar, ersättning, hemlagad bebismat, vatten, juice, yoghurt, kylklampar) med två undantag:

* Vatten på flaska när vi flög från Arlanda. Motiveringen var "vi vill inte stödja flaskvatten när vi har så bra kranvatten, du kan fylla på flaskan på toaletten när du gått igenom säkerhetskontrollen". Aldrig någonsin hänt mig på någon annan flygplats....

* Vissa matprodukter (kött, färsk frukt, bär) när vi åkte till Florida. USA har ganska hårda regler på vad man får ta in från vilket land.

Men så länge du håller dig inom EU (och undviker flaskvatten på Arlanda...) bör det gå bra :)

• Soi88

Åh tack gode Gud, det är min sons favoriter så det hade varit trist om man inte fick..
    Vi ska till Gran Canaria så då borde det ju vara OK :)
    TACK!!

• vi och pyret

Klämmisar och smoothisar har vi alltid haft i handbagaget, men tänk på att du bara får ha så mycket som behövs för flygresan. Packa resten i stora bagaget om du tänkte ta med till för hela veckan.

• Det kommer bli bra

Det är lugnt att ta med sig. Jag har alltid med mig massor, vällingtetror, barnmatsburkar, klämmisar, nappflaska med vatten i när jag flyger. Från Arlanda så är det bara gå igenom (men lägga separat på bandet i säkerhetskontrollen - alltså inte i väskan). När jag flugit med Ryan Air har jag blivit ombedd att dricka ur nappflaskan med vatten och ibland öppna nån barnmatsburk och smaka för att visa att det inte är något farligt i.

• Santin

Jag hade med ca 10 st sist jag flög i somras. Så länge de var oöppnade var det helt ok.

Svar på tråden Nestle smoothies i handbagaget - HJÄLP!