• ashhanti

Svårt för min längd!

Hej, 

Jag är en tjej på 178 cm. Har under en lång tid kämpat med mitt komplex över längden. (Vet att det låter löjligt men är verkligen ett problem för mig.) 

Hur som haver så ÄLSKAR jag klackar, ju högre desto snyggare och trots mitt komplex så beställde jag hem ett par på 13 cm, blir alltså 191 cm med dessa.
    Jag försöker alltså se över att jag redan är så lång och det har gått framåt, men så idag...jag visar dessa klackar för mina närmsta vänner vars första reaktion är att säga att ska jag, som redan är så lång, ha på mig dem? De tillägger även att killar finner de ytterst oattraktivt och att jag bör ha klackar på 5cm till att börja med..

Är det så att ni, både kvinnor som män rynkar näsan åt en tjej på 190 cm, är det oattraktivt och varför känner ni isåfall så?

Sen vet jag att alla inte tänker såhär men känns som majoriteten då jag alltid får negativa kommentarer med klackar på mig.

Så var går "gränsen" ?

• Svar på tråden Svårt för min längd!
  • Anonym (Anonym#)

Är själv 180, inte så glad för klack men skulle absolut inte glo två gånger på dig för att du var "så" lång. Men kanske beror de på att jag är minstingen i familjen så är van vid långa kvinnor.

• BuoBä

Äsch, bry dig inte om vad de säger. Sträck på dig och var stolt över din längd. Det är inte snyggt med folk som liksom hukar för att göra sig kortare.

Ta med väninnorna på en "gå i klackar"-kurs vetja, så blir ni långa och snygga allihop.

1.78 är inte ens särskilt långt i min värld. Jag är 1.72 och tycker jag är ganska kort, men så är jag iofs kortast i familjen.

Skådespelerskan Gwendoline Christie är 1.91 i strumplästen och hon rockar höga klackar! Googla bilder.

Svar på tråden Svårt för min längd!