• ziconic

Vilken är din favorit-julmarknad?

Jag är en julmarknadstok. Jag älskar doften av brända mandlar och blir alldeles varm när man får traska runt på en julmarknad. Det är något speciellt med julmarknader; de traditionella platserna, delikatesserna, pyntet, alla glada försäljare och den där känslan av att blir lite frusen för att sen dricka glögg och ta en fika. Min favorit-julmarknad är nog Sigtuna julmarknad, eller Stortorgets julmarknad i Stockholm. 
    Jag har bara bott i Stockholm så har bara varit på de här. Vilka är era favorit-julmarknader? Finns det några riktiga pärlor i andra delar av landet som man kanske ska försöka göra en weekend av? Det vore så kul att få veta om marknaderna är lika över hela landet och vilka de bästa är! Hittade den här listan på julmarknader i Sverige, och det finns verkligen massor!
    www.presenttips.se/jul/julmarknader

• Svar på tråden Vilken är din favorit-julmarknad?
  • Cissi2801

Jag gillar också Liseberg (fast det va flera år sedan jag va där) och julmarknaden i staden jag bor i..

• Christoffer79

Jag älskar Skansens julmarknad! Den är liksom ikonen för julmys på julmarknad tycker jag med alla gamla hus och traditionella saker.

En annan favorit är julmarknaden på Lilla Jansgården på Åland. Den är också jättefint placerad vid ett slott och utställare som delvis säljer saker i gamla stall osv.

Jag har dock aldrig varit på Liseberg eller i Köln heller för den delen.

• Lena

Jag har sett reklam för den på Jämtli och är sugen på att åka dit ett annat år.

Svar på tråden Vilken är din favorit-julmarknad?