• fantasy06

Vill ha tips :)

Hej. Jag fick en tjej den 9 december och vi kom hem från BB på kvällen igår (11 december) hon är väldigt lugn o tyst. Fick info om att hon ska ha mat var 4:e timme men hon vägrar vakna. Har försökt få henne att vakna nu i 20 minute utan resultat

Hur ska man resonera? Låta henne sova vidare eller forsätta försöka väcka?

Brösten lär väl sprängas om inte annat.

• Svar på tråden Vill ha tips :)
  • aleydis

Hur har hon ätit tidigare under dagen och varit aktiv? Man brukar som sagt rekommendera att äta var fjärde timma tills man kommit upp i födelsevikten igen. Jag skulle kanske ha avvaktat en timme alternativt mata medan hon sover, dra bröstvårtan över läpparna, kanske mjölka ur några droppar.

För att väcka lägg ner tex på skötbordet eller annan plan ytan utan täcken och sånt så det är lite svalt. Pilla lite på händer och fötter, killa i nacken

• fantasy06
    aleydis skrev 2015-12-12 01:25:04 följande:

Hur har hon ätit tidigare under dagen och varit aktiv? Man brukar som sagt rekommendera att äta var fjärde timma tills man kommit upp i födelsevikten igen. Jag skulle kanske ha avvaktat en timme alternativt mata medan hon sover, dra bröstvårtan över läpparna, kanske mjölka ur några droppar.

För att väcka lägg ner tex på skötbordet eller annan plan ytan utan täcken och sånt så det är lite svalt. Pilla lite på händer och fötter, killa i nacken

Hon har sovit väldigt mycket sen hon kom. Vsrit väldigt lite aktiv. Idag kom vi på att det nog var för hon är varm av sig. Så av med kläderna så var hon mer vaken. Provade att ta av pyjamasen nu o dra bröstet lver läpparna. Killa under fötter o hönder o hon reagerar o så men vägrar att vakna.

Nu ligger hon o bökar men är inte vaken :)
  • Tonensu

Jag hade väckt och matat. Det gjorde vi de första veckorna tills vi såg att hon vaknade själv när hon var hungrig.
    Om de är svåra att väcka kan man ta en fuktig tvättlapp på tex fötterna. Byta blöja brukar väcka också.

• fantasy06

Tack för tipsen. Hon vaknade själv sen vid halv tre o fick mat. O nu vaknade hon igen Hslv sex så allt verkar va i sin ordning :)

Svar på tråden Vill ha tips :)