• Anonym (Besviken på systemet)

hur många stämningsansökningar kan man göra???

Alltså det här tar ju aldrig slut, känner mig helt orkeslös nu och väntar bara på att en ny stämning ska komma på posten när som helst. Tycker så synd om barnen som ska behöva genomlida det här hela tiden för att det är hans rätt att göra så.
    För två år sedan fick vi första beslutet från tingsrätten att han nekades umgänge och vårdnad, han kunde inte heller överklaga. Men han kunde skicka in en ny stämning ganska så omgående och det beslutet togs för ca 10 månader sedan, samma beslut som innan och han fick återigen inget prövningstillstånd till att överklaga.... Nu börjar det igen :( tredje gången efter att första beslutet i tingsrätten togs för två år sedan, har fått gå igenom socialtjänstens utredningar två gånger under den tiden och snart kommer antagligen den tredje. Han slipper dock samma omfattande utredningar eftersom att barnen bor hos mig, så det är jag och barnen som måste göra det. Hur kan systemet behandla mina barn på det här sättet?? De behöver lugn och ro, när ska man få andas ut och vad har vi för rättigheter egentligen??? Det skapar oro, backar barnen när de börjar gå framåt och dessutom förstör det min ekonomi som också påverkar dem. Bara för att det är hans rätt!! Det måste göras något åt det här, vad har vi för rättsystem när domarna inte spelar någon roll? Att det inte går att överklaga men man kan göra om hela processen igen o igen o igen i en oändlighet tills man får som man själv vill för att på vägen knäcker man motparterna tills de inte orkar mer. Jag tycker att det är så fel :( och barnens rättigheter sopas helt under mattan för hans!

• Svar på tråden hur många stämningsansökningar kan man göra???
  • Aniiee

Han kan skicka in en stämningsansökan om dagen tills yngsta barnet blir 18 om han vill.

Varför nekas barnen umgänge med sin pappa? Har han gjort något allvarligt emot dem?

Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Anonym (Besviken på systemet)
    Aniiee skrev 2015-12-10 22:06:23 följande:

Han kan skicka in en stämningsansökan om dagen tills yngsta barnet blir 18 om han vill.

Varför nekas barnen umgänge med sin pappa? Har han gjort något allvarligt emot dem?

Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
    Ja, det har han och den orsaken går jag inte in på här. Det måste ändå finnas något man kan göra för att de ska slippa det här :(
  • Anonym (Z)
    Aniiee skrev 2015-12-10 22:06:23 följande:

Han har ju förlorat umgänget i rätten och då brukar det vara befogat, onödigt att då ifrågasätta.
  • Anonym (K)

Se till så att ditt ombud lyfter upp i rätten att pappan stämmer upprepat och tätt. De kan döma honom till att betala dina rättegångskostnader. Och om han får betala för allt varje gång så borde det inte bli så lockande till slut. Samt att hans hemförsäkring inte borde täcka dina kostnader så han borde behöva betala vartenda öre ur egen ficka.

Svar på tråden hur många stämningsansökningar kan man göra???