Får jag kalla dig Mamma?
Jag har alltid sagt att jag nog inte skulle vilja bli kallad Mamma av min bonus. Det skulle kännas fel bara, hon har ju en mamma. Och hon har första åren varit tydlig mot andra med att jag är *mitt namn*, pappas tjej. Sen började hon testa sig lite fram. Sa "fel" när hon ropade på mig ibland. Vi la ingen vikt vid det, gången därpå kallade hon mig vid namn. Men för några veckor sedan kom frågan, helt apropå ingenting: Får jag kalla dig för mamma? Jag blev väldigt ställd men kunde finna mig i situationen och ge det diplomatiska svaret. Att hennes mamma kanske skulle bli ledsen då men att hon kan kalla mig bonusmamma om hon vill. Hon blev lite besviken men sa inget mer om det. Hon älskar sin mamma så hon vill inte ersätta henne på något sätt och inte jag heller. Jag undrar bara nu så här i efterhand om jag gav rätt svar? EGENTLIGEN, om man ska se från barnet sett så borde hon väl få kalla mig vad hon vill utan tanke på att någon annan kanske blir ledsen? Om jag känns som en till mamma för henne så borde väl inte det hyschas ner? Det är ju bara bra.. Usch vad jag fick dubbla känslor inför den här frågan när den väl kom! Hur skulle ni gjort?