• Lisa600

Jag vill döda min muslimska familj...

heej
    det är så att jag har tröttnat på min familj, de låter mig inte vara i fred... jag är tvungen att ha på mig slöja till viss ålder och jag får inte bo själv tills jag har gift mig, jag får inte gifta mig med den jag älskar bara om personen är en muslim..., jag själv är inte troende men jag är tvungen att berätta till alla jag träffar om att jag gillar att ha på mig slöja och är troende och om jag inte gör som de vill så kommer jag inte bli accepterad i familjen...inte ens mina syskon accepterar mig, eller bli dödad...(vem vet)....jag har tänkt på att förgifta min familj och sen när socialen tänker hitta ett hem till mig så kan jag få bo hos min kompis familj, inte mina släktingar då de är strängare än mina föräldrar...så min fråga är hur jag kan döda min familj utan att min familj eller nån får reda på att det var jag och om ni har tips eller förslag så skriv gärna, att ringa socialen, bris eller något sånt kommer inte att funka min pappa har hotat mig med att om jag gör något sånt så kommer vi åka tillbaka till Irak och det vill jag inte, så nu när jag är här i Sverige så kan jag ta chansen innan det är försent.... jag är snart 16 och om ni tänker att det något normalt att föräldrar gör så så tänk alltid på att de gör värre saker, detta jag skriv nu är bara något som de alltid brukar säga och göra men de gör värre jag lovar....snälla hjälp mig vill så gärna leva ett normalt liv, berätta om det finns giftiga svampar eller något sånt som jag kan tillsätta i en kaka eller något med el... bara berätta...

• Svar på tråden Jag vill döda min muslimska familj...
  • Lena

Varför inte bara rymma hemmifrån? En kvinnojour kan hjälpa dig.

• Lisa600

jo det är så om jag förstör familjen så kommer min mamma ta självmord och mina föräldrar kan faktiskt ljuga bara för att få tillbaka mig och när de får till baka mig så är jag död, att rymma hemifrån låter bra men skulle inte funka då de har alltid stängt in mig i huset, får ej cykla och får ej och får inte gå ut med mina vänner(killar och tjejer) så det ända jag har gjort är att vara hemma...så jag är jätte dålig på ATT INTE GÅ VILSE

• Lisa600

jo men vad kommer det att hjälpa, jag menar jag har ljugit för alla att jag mår bra och  ingen där kommer att hjälpa mig, efter jag tog av mig slöjan så har pappa alltid vaktat mig, jag skulle gärna döda de...jag gillar inte mitt liv annars får jag ta självmord...ananars blir jag bara galen... 

• Lisa600

jag skoja bara, jag skulle se om nån kunde gå på det här ...men tack för att du försökt hjälpa till...annars bor jag bra och har det bra i familjen....

• Halal

Det finns INGET tvång i Islam och det är strängt FÖRBJUDET att tvinga någon till någonting i Islam. Detta är alltså människor från sjuka kulturer och Irak är tyvärr en av dom! Tala om det för dina föräldrar.

• jagärjagvemärdu
    Lisa600 skrev 2015-12-09 22:31:45 följande:

jag skoja bara, jag skulle se om nån kunde gå på det här ...men tack för att du försökt hjälpa till...annars bor jag bra och har det bra i familjen....

Lät ju inte legit för 5 öre. Du borde lära dig trolla bättre.
Svar på tråden Jag vill döda min muslimska familj...