• vargaa

    Tips på leksaker till min 3-åring som vill bygga/meka bilar/snickeri

    Skulle vilja hitta nåt i julklapp åt min 3-åring nåt där han kan laga bilar eller använda verktyg. Han har en massa bosch verktyg men jag skulle vilja ha grejer som han faktiskt kan bygga med. Eller tex en bil som man kan montera isär och sätta ihop, så att han kan leka att han bygger eller lagar en bil.


    Nån som har tips? :)


    Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
  • Svar på tråden Tips på leksaker till min 3-åring som vill bygga/meka bilar/snickeri
  • sk0skav

    Skulle tillbehör för att kunna bygga på en lådbil vara något?

    Tex, skruv,däck,ratt lite plankor.

  • lillasysterfia

    Brio har jättebra "byggsats" med verktyg och skruvar liknande är från tre år. Vi har köpt en sån sats till vår treåring! Leta på brio build tror jag det heter

  • vargaa

    Jag vill gärna att det är något han kan bygga med hemma, inne. :) Byggsatsen var bra, ska titta på den. Om någon har nåt tips på en faktisk bil man kan meka med vore det roligt. Ta bort däck och delar och så.


    Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
  • Vestra

    Såg att någon redan länkat till brio där. Vi har också haft det till våra barn. Dom har inte alls gillat det, men deras kompisar i 2-4 år har däremot älskat det. 


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
Svar på tråden Tips på leksaker till min 3-åring som vill bygga/meka bilar/snickeri