• Nayara

Vilken ögonfärg har jag?

Vilken ögonfärg har jag? Ser det ut som blå eller grön? Eller kanske någon annan färg? 
  • Svar på tråden Vilken ögonfärg har jag?
  • MadHatter

På denna bild ser de blå ut.

• Flisan79

Helt klart blå. Lite melerade men det tror jag inte man uppfattar om man skulle se dig irl (dvs inte med extrem närbild)

• Nayara

Tack för era svar! :)

Misstänkte att de var blå eftersom folk som träffar mig säger att jag har blå ögon, men själv tycker jag att de ser så gröna ut ibland. Men bara ibland, ibland ser de faktiskt blå ut, tycker jag. Det handlar väl lite om ljuset jag står i. Eller kanske jag är färgblind. ;)

• Rosen5824

Jag har melerade och då ändrar de faktiskt färg beroende på vilket humör jag är på :) Det ser nästan ut som om dina också skulle kunna göra det. Har du kollat om de ibland är mer blå än gröna när du är till exempel glad eller ledsen? Mina skiftar i grön, blå och grå. Mest mellan grå och blå :)

• Nayara
    Rosen5824 skrev 2015-12-12 22:38:18 följande:

Jag har melerade och då ändrar de faktiskt färg beroende på vilket humör jag är på :) Det ser nästan ut som om dina också skulle kunna göra det. Har du kollat om de ibland är mer blå än gröna när du är till exempel glad eller ledsen? Mina skiftar i grön, blå och grå. Mest mellan grå och blå :)

Häftigt! Jag har märkt att mina ögon blir väldigt gröna om jag är ledsen och gråter. :)
  • HannaSn

Blåa med inslag av gult, he he gult i ögonen betyder visst att du är lite galen, stämmer det?

• Bergskristall

Det finns färgkartor där korrekt benämning på olika färger finns illustrerade med bilder. Du kan googla det, det är spännande att kolla på. Blått förekommer i väldigt många variationer men dina är ändå helt klart blå. Gröna ögon brukar vara en mix av bruna och gula toner och du har inte en gnutta brunt.

• Nayara
    HannaSn skrev 2015-12-19 19:18:13 följande:

Blåa med inslag av gult, he he gult i ögonen betyder visst att du är lite galen, stämmer det?

Haha! Ja, det stämmer nog ganska bra. ;)
    Bergskristall skrev 2015-12-19 22:25:46 följande:

Det finns färgkartor där korrekt benämning på olika färger finns illustrerade med bilder. Du kan googla det, det är spännande att kolla på. Blått förekommer i väldigt många variationer men dina är ändå helt klart blå. Gröna ögon brukar vara en mix av bruna och gula toner och du har inte en gnutta brunt.

Tack för tipset! 
Svar på tråden Vilken ögonfärg har jag?