• Linslusen58

Lurad av ett snickarfirma

Hej alla glada!

Behöver hjälp av er på familjeliv nu.

Det hela började med att jag och gubben tittade runt efter en lekstuga till barnbarnen.

Först tänkte vi oss en byggsats men vi hittade ett företag som sålde hela stugor.

Allt gick bra och vi hämtade stugan hemma hos en äldre man. Fick inget kvitto viker jag tyckte var konstigt.

Nu till det tråkiga. Trät började svälla ( eller vrida sig) så dörren går inte längre få upp. Och har blivit el glipa mellan två plankor på bakre kortsidan.

Ringde företaget utan svar. Kollade upp företaget och det visar sig att företaget har noll anställda och ägs av en Kvinna i 20 års åldern. Men har hela tiden haft kontakt med en man. så allt verkar bara vara en bluff..

Har försökt nå företaget via mail och telefon utan resultat. Och inget kvitto har jag heller.

Värt att nämna är att företaget står skriver på en privat bostad, vi hämtade stugan på annan adress.

HUR går vi vidare med detta?

MVH Eva-Lena

• Svar på tråden Lurad av ett snickarfirma
  • Lena

Dom kan hjälpa till med rättsläget och liknande.

• riboflavin

Har ni köpt en färdigmålad stuga ska ni såklart reklamera. Om stugan ni köpt är omålad och fasaden dragit åt sig fukt för att ni inte behandlat den så kan ni ju knappast skylla på firman, då obehandlat trä beter sig så. Oavsett är det ju dåligt av firman att inte svara.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Lurad av ett snickarfirma