• like

går inte upp i vikt

Hej! Innan jag blev gravid vägde jag 90 kg och är ca 1.70 cm lång. Nu är jag snart i vecka 30 och har endast gått upp 3 kg. Googlade lite och fick upp denna(se bild). Finns de risk att bebisen inte mår bra eller varför går jag inte upp?

• Svar på tråden går inte upp i vikt
  • mamisch

Oroa inte dig.  Oro är mycket värre för både dig och bebisen.  Slappna av och ät hälsosamt.   Allt kommer bli bra!!!

• amalie79

Nej men det är väl bara bra! Så länge bebisen mår bra så är det väl inget konstigt. Det år väl inget ovanligt att överviktiga kvinnor står stilla i sig själva under graviditeten, många börjar tänka på hur och vad de äter osv då de har fler än sig själv att ta hänsyn till.

• sofia93
    like skrev 2015-12-07 10:34:43 följande:

Hej! Innan jag blev gravid vägde jag 90 kg och är ca 1.70 cm lång. Nu är jag snart i vecka 30 och har endast gått upp 3 kg. Googlade lite och fick upp denna(se bild). Finns de risk att bebisen inte mår bra eller varför går jag inte upp?

Hej! Du behöver nog inte vara orolig, jag är i v 34 och gått upp 4 kg, vägde typ som dig innan och min BM säger att det är absolut ingen fara. Jag har gjort flera ultraljud pga andra orsaker och hon växer för fullt för inne :)
  • Axelsdotter

Hej!

Jag är i vecka 33 och har gått upp 1,5 kg.

Min barnmorska säger att det e bra! Du får kanske inte i dig lika mycket mat nu som innan. Så är det för mig. Är oxå överviktigt enligt normen. Så kanske både du och jag e slanka å fina när dom små skatterna kommer ut sen :)

Svar på tråden går inte upp i vikt