• Hannaz

Hjälp! Vad betyder drömmen?

Hej! Jag vill verkligen veta vad min obehagliga dröm/mardröm betyder. Det var så att vi var i Arvidsjaur. Jag vet inte varför! Det var iallafall jag och min familj. Vi stod vid ett hus och pappa (eller var det farfar?) skulle hjälpa någon med att sätta upp en julgran. I bakgrunden var det en stor grå/mörk/brun soptipp, folk hackade i den. Som i en såndär klimatfilm där de visar vad som kommer hända. Helt plötsligt så sprutade jorden liksom upp och därifrån kom en eld. Elden spred sig snabbt. Jag hoppade upp på taket (bara flög upp) och elden kom närmare. Jag hoppade till nästa tak även fast det skulle vara helt omöjligt. Sedan fanns det inga fler hus, så då började jag flyga. Fast inte på normalt sett. Utan jag liksom sprang högt ut i luften som en pingvin och det gjorde allt annat okänt folk också. Helt plötsligt var jag i Malmö, Turning Torso var till och med där. Efter en bits resande så var det som en byggnad. Min familj och min bästa vän (som vara kom dit) sa att de skulle stanna där. Elden var inom synhåll, men de sa att elden inte kunde ta sig där i genom. Jag litade inte på de och fortsatte ensam med alla andra främlingar. När jag rest en bit återigen så var elden borta och jag landade. Det var massa folk som cyklade. (I ungefär som en stor ränna utav betong) Jag landade och gled på mina fötter, plötsligt var min mamma där och sa "Tänk vad häftigt det hade varit att komma först!" Då sprang jag längs ner betong "rännan" som gick i olika kurvor. När rännan var slut så var det som en stor bro. Jag gick över den och där var Antarktis. Elden var plötsligt där och närmade sig igen, men det fanns ingenstans att ta vägen. Man såg USA över vattnet och jag skulle just precis ta ett språng för att flyga (på "pingvin" sättet) Men då sa mormor (som bara kom dit) att jag skulle stanna. Jag stannade upp och den närmande elden slocknade långsamt. Jag kände på henne och jag vet att hon var väldigt varm, som att hon hade brunnit. Var familjen och min bästa vän tog vägen, det vet jag inte. Sedan vaknade jag...

• Svar på tråden Hjälp! Vad betyder drömmen?
  • Legolina

Jag tror att den betyder att du i vaket tillstånd är orolig för allt som händer i världen just nu, kanske utan att du tänkt så mycket på det. Klimathot, fattigdom, sjukdomar. Vem är inte orolig för sin familj och framtiden?

• Hannaz

#1 jag menar "Vad betyder drömmen"

• Hannaz

#2 Så kan det kanske vara, tack! :)

• Farfallos
    Hannaz skrev 2015-12-06 19:28:25 följande:

#1 jag menar "Vad betyder drömmen"

Kan betyda förutsägelse om framtiden, sanndröm. Kan betyda något specifikt om dig personligen (vad du upplevt eller om ditt psyke) enligt någon drömtydningsteori.
Svar på tråden Hjälp! Vad betyder drömmen?