• Anonym (Hjälp)

Jag tvingas gifta mig annars riskerar jag livet

Jag har blivit helt galen i psyket. Jag är i ett tvångsförhållande och lever under hot. Om inte jag gifter mig med tjejen jag är tillsammans med så blir jag misshandlad och riskerar mitt liv. Har försökt lämna henne innan men jag lever under hot. Hoten riktas från hennes släkt. Nej, det rör sig inte om mellanöstare, dessa kommer från en annan del av världen.

Jag vill inte gifta mig med henne. Jag är inte ens attraherad av kvinnor.

Asså...jag ser ingen mening med livet längre. Jag vill inte leva mer. Jag vågar inte ens be om polishjälp eftersom jag kommer råka illa ut även då. Orkar inte med nåt.... Vet inte vad jag ska göra

• Svar på tråden Jag tvingas gifta mig annars riskerar jag livet
  • Anonym (Sök hjälp)

Prova att söka på nätet efter mansjour. De kan hjälpa till med hur man kan komma ur sådana situationer.

• Anonym (heder?)

Handlar det om heders- och oskuldskultur eller är familjen "bara" galen? Maffia?

Kan försöka leta upp vart du kan vända dig om du förtydligar lite vad det är med familjen eftersom du inte vågar vända dig till polisen än. Det finns t.ex. kompetenta jourer som hjälper HBTQ-personer som är utsatta för hedersrelaterat våld/hot.

• Anonym (H)

Men om du inte vill leva längre, som du skriver, så låter det ju som om saker och ting kommer ordna sig för dig.

Du kan ju inte bo i Sverige i alla fall? Är det ryssmaffian som vill bli dina in-laws eller? Har du gjort deras prinsessa på smällen eller har hon blivit galet kär i dig och pappa ska få hennes vilja igenom?

Lite svårt att diskutera och ge råd om du inte berättar mer än två rader.

Svar på tråden Jag tvingas gifta mig annars riskerar jag livet