• Nawalia

Misshandlade mina hästar

Jag är så fruktansvärt besviken, chockad och är rent ut sagt äcklad. 
    Lämna ut mina 2 hästar på foder. Den ena för 6 månader, han var världens snällaste som tidigare gått halloween parad mm, med mig, Och nu går han inte att rida, bara ställer sig på bakbenen och slänger sig (är genom kollad)
    Den andra en lite äldre tant som kontraktet blev att hon skulle stanna kvar där livet ut. 
    Anledningen till att jag låna ut dom var både psykiskt och ekonomistiskt. 
    Nu fick jag reda på att hon inte skötte dom, Fixad snabbt stallplats. Problemet är att jag har knappt råd att ha en häst och kunde verkligen inte ta båda. Finns verkligen inte, får bara in väldigt lite då jag är långtidssjukskriven. 
    Hämta alltså min valack, väl på plats, Båda är otroligt magra, revbenen sticker rätt ut, höfterna puttar ut. 
    Tanten drack 2,5(!!) hink med vatten. Bara skit i hela boxarna, och ingen mat syntes till. 
    Min valack hade sår i ögat och var som fastnat in i huden. 
    Att behöva lämna min älskade tjej där var något av det värsta jag gjort, Försöker vrida och vända på det. Men hur jag än gör finner jag ingen lösning på att kunna rädda henne från det helvetet. 
    Ringde länsstyrelsen som sa det skulle ta veckor. Så länge kan hon inte stå kvar där. Efter idag fick jag reda på från hovis (som skodde min valack 3 dagar innan jag hämta han) att han hade 33 cm långa hovar!!!
    Tantens var för korta. Ringde idag till dom som har henne, sa att dom skulle ta bort henne innan helgens slut. Och gör dom inte det kommer jag hänga ut dom med namn och bilder på hur hästarna ser ut. 
    Hon som hade dom visste allt. Hon förklara inte sig, utan bad om ursäkt! 
    Hon har misshandlat/misskött/vanvårdat mina hästar med flit hela tiden! 
    Hur sjukt är det inte? Jag avskyr dom. 
    Hon är på väg att få sin 3e unge med hennes sambo som är pedofil! 

Behöver bara skriva av mig, få kanske några kloka råd. om det finns några i denna situationen. 
  • Svar på tråden Misshandlade mina hästar
  • gahadas

"sambo som är pedofil"

Känner att detta är lite viktigare än dina hästar

• Nawalia

Hon vet om det, Han har blivit dömd för det. Att hon väljer att skaffa barn med ett sånt svin är sjukt. 
    iofs passar dom varandra bra 

• Dexter dot com

Men har du inte varit och hälsat på regelbundet och sett hur hästarna sköts ? Hur kunde du lämna hästarna hos någon du inte känner/ har fullt förtroende för?

Personligen hade jag fotat eländet och anmält dom. Vad har LS för ursäkt att det ska ta flera veckor när läget är akut och det handlar om vanvård?

• viseversa

Varför anmäler du dom inte? Och du får helt enkelt hitta en lösning för hästen som är kvar så hon slipper vara där.

• Nawalia

Innan hon fick hem hästarna var hon och hälsade på 10 tal gånger. Hon var hemma hos os spå fika mm. 
    Anledningen till att jag inte kunde hälsa på tidigare är pga att jag inte har körkort eller bil. Är väldigt låst, går inte bussar här ute heller och var 10 mil enkel väg. 

Dom är anmälda, Tanten som var kvar fick somna in idag :( 
    det var det bästa för henne, att slippa lida. Fick ett fint sms med en bild på min gamla tant i morse, och bara för att jävlas, Fyller år idag.

Ls sa att det fanns mer brådskande ärende. Trots det var vi 4 olika som ringde till dom gällande hästarna.  
    Även hovslagaren hade ringt och anmält dom 

Svar på tråden Misshandlade mina hästar