• Anonym (Exet)

Köper du anledningarna till att din partner inte tar ansvar för sina barn?

Du som lever med en man som har barn sedan tidigare som han inte umgås med eller har barnet/barnen lite. Vilka är anledningarna? Köper du hans förklaring? (Menar förstås där det inte är uppenbart som att hans ex flyttat med barnen 50 mil bort osv.)

• Svar på tråden Köper du anledningarna till att din partner inte tar ansvar för sina barn?
  • Anonym (k)
    Anonym (Exet) skrev 2015-12-03 20:11:30 följande:

Du som lever med en man som har barn sedan tidigare som han inte umgås med eller har barnet/barnen lite. Vilka är anledningarna? Köper du hans förklaring? (Menar förstås där det inte är uppenbart som att hans ex flyttat med barnen 50 mil bort osv.)

Sambons son har slutat vara hos oss helt pga mig..
  • Anonym (Exet)
    Anonym (k) skrev 2015-12-03 21:37:40 följande:
    Vill du förklara mer? 
  • Anonym (?)

Been there, done that - slängde ut henne!!! Barnen/barnet gick före till slut!!
    Barn har man för livet, en partner har man för en stund ..

• Ess
    Anonym (?) skrev 2015-12-03 22:08:14 följande:

Been there, done that - slängde ut henne!!! Barnen/barnet gick före till slut!!
    Barn har man för livet, en partner har man för en stund ..

Tog hon inte hand om sina barn i början, men sen när hon började ta hand om dem så slängde du ut henne??
  • Anonym (nenne)

Undrar det samma faktiskt.

• Anonym (Nope)

Hade aldrig blivit tillsammans med någon som inte tog hand om sina barn. Hade jag blivit tillsammans med någon som sen slutade bry sig, då hade mina känslor för den personen försvunnit ganska så fort. Vet folk som skaffar barn med män som har barn dom inte träffar sen innan och blir så paff! Hur tänker man där? Förstår man inte att när det tar slut kommer han behandla era barn som skit också. Vad är det för man att ha då?

• annananonym
    Anonym (k) skrev 2015-12-03 21:37:40 följande:

Och din sambo köper det istället för att göra sig av med dig?
  • Anonym (haha...)
    Anonym (Nope) skrev 2015-12-04 09:47:38 följande:

Hade aldrig blivit tillsammans med någon som inte tog hand om sina barn. Hade jag blivit tillsammans med någon som sen slutade bry sig, då hade mina känslor för den personen försvunnit ganska så fort. Vet folk som skaffar barn med män som har barn dom inte träffar sen innan och blir så paff! Hur tänker man där? Förstår man inte att när det tar slut kommer han behandla era barn som skit också. Vad är det för man att ha då?

Troligtvis så tror väl de här kvinnorna att just DE är mannens stora kärlek, och därför finns det inte på världskartan att det kan "ta slut".
  • Rappakalja

Min man har sitt barn väldigt lite. Jag vet orsakerna till det och det är ok med mig.

Orsakerna är:
    Största orsaken: Barnet har problem med bytena, därav att det inte fungerar med varannan helg så de har det mer sällan. Det har varit ett par turer med samarbetssamtal och nu har de kommit fram till var sjätte v för att testa om det blir bättre för barnet.

Men även:
    Avståndet gör att 50/50 inte går.

Han ville inte ha barn, hans ex ljög och slutade med preventivmedel i hopp om att han skulle ändra sig och vilja bilda familj, gifta sig med henne osv. Han är dock en bra pappa till barnet den tid han har barnet. Emellan är han inte så engagerad, han ringer inte för att fråga hur barnet mår osv utan tar för givet att mamman ringer om något händer. (Det gör hon, barnet fick ett rivsår häromdagen så det ringde hon och talade om..)

Svar på tråden Köper du anledningarna till att din partner inte tar ansvar för sina barn?