• Anonym (Bb.)

Jag HATAR hans barn

Jag och min fästman träffades för två år sedan. Då visste jag bara om en dotter1, och det kunde jag leva med. Efter att vi inlett relationen fick jag veta att han ytterligare har en son1 och en till dotter2.

Dotter2 har han ingen kontakt med alls. Son1 har han inte heller haft någon kontakt eller relation till innan vi blev tillsammans. Men i år har de setts två gånger. Det lilla han träffar dotter1 har jag inga problem med. Henne tycker jag om!

Däremot hatar jag hans son(11år). Jag avskyr han. Hans mamma är en hora (enligt min fästman hon jobbar som eskort). Den här sonen vill jag inte ens att våra framtida barn träffar eller vet om. Inte ens min fästmans familj vet om sonens existens.

Jag var beredd att lämna min fästman för jag vet att min fästman alltid kommer vara pappa till sina barn. Jag förklarade att jag hatar hans son och hans tidigare liv. Jag sa även att det här är bäst för han och hans barn för jag kan inte ta deras pappa ifrån de någonsin. Men han bönade och bad att jag inte kan lämna honom för en defekt han har. Så vi fortsatte relationen och han självmant valde bort sin son genom att inte träffa han mer.

Men idag snackade han om att eventuellt tatuera in hans namn på sitt ben?!

Han vet vad jag känner för den där unge. Och jag kan verkligen inte acceptera hans förflutna det gör mig illa så fort han nämner honom. Jag vet att sonen inte gjort något fel han är trots allt bara ett barn men jag kan inte rå för att jag hatar honom så mycket.

Vad gör man i sådan situation kan man någonsin acceptera en unge man hatar? Eller ska jag försöka lämna min fästman igen? Vad gör jag?

• Svar på tråden Jag HATAR hans barn
  • MaryM

Hoppas detta är en trolltråd.

Du hatar en elvaåring för att hennes mamma är eskort? Finns det så själviska människor på riktigt?

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Gry)

Väx upp och bli en kvinna!! Du beter dig som en svartsjuk och tjurig 5:åring!

• terfje

Du behöver inte tycka om mamman till sonen men att du för över de känslor som du har för mamman till sonen. Han är ett barn och har inte bett om att få de föräldrarna han har.

• Anonym (Bb.)
    MaryM skrev 2015-12-03 05:16:37 följande:

Hoppas detta är en trolltråd.

Du hatar en elvaåring för att hennes mamma är eskort? Finns det så själviska människor på riktigt?

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
    Jag vet inte varför jag hatar pojken. Vet inte om det beror på mamman som jag för övrigt aldrig ens träffat.
    Ni kan skriva att det är hemskt hit och dit men jag vet att jag inte borde hata sonen. För han är oskyldig. Men jag kan inte rå för det hatat jag känner för han. Det bara finns där.
  • Anonym (Bb.)
    terfje skrev 2015-12-03 06:28:55 följande:

Du behöver inte tycka om mamman till sonen men att du för över de känslor som du har för mamman till sonen. Han är ett barn och har inte bett om att få de föräldrarna han har.

Tror inte jag överför känslorna. Utan hatet finns bara där. Sedan dag ett har jag inte gillat pojken. Min fästman vet om detta och jag har ju velat lämna han pga detta.
  • MaryM
    Anonym (Bb.) skrev 2015-12-03 09:27:54 följande:
    Tror inte jag överför känslorna. Utan hatet finns bara där. Sedan dag ett har jag inte gillat pojken. Min fästman vet om detta och jag har ju velat lämna han pga detta.
    Men gör det då. Lämna honom. Om du bara kommer att motarbeta deras relation och tvinga honom att välja mellan dig och sina barn hela tiden så är det bäst för alla att du lämnar.
  • sextiotalist

Jag är mest förvånad att man kan känna så starka känslor för en person som aldrig gjort en illa utan bara pga ens blotta existens.

När jag läser sådana här trådar, då förstår jag varför det är krig och annat elände. Att hata någon som man knappt träffat pga vad ens förälder har gjort.

Att man inte klickar med alla, det förstår jag, att man kan ogilla olika personers handlande, det är inte heller konstigt.

Men hatar?
    Är väldigt frågande och exakt vad har denna kille gjort för att du ska ogilla honom så (arvssynden finns inte i Sverige)

Svar på tråden Jag HATAR hans barn