• ioändligheten

Snälla hjälp mig.. Rektorn ljuger

Vet inte om det här hamnar i rätt kategori. Men försöker ändå!

Jag har en tvist med rektorn på mitt barns skola. Det handlar om att mitt barn (förskoleklass 0an) har blivit slaget/sparkad/strypt/blivit kallad kränkande ord/fått saker kastade på sig av en annan elev. Mycket har gått fel till i deras hantering av problemet efter de fick veta om det. Problemet skulle vara löst om rektorn nu höll det hon sa. Det hon säger är så himla bra och rätt. Men det hon gör är ingenting och bagatelliserar problemet. Jag även innan gjort en polisanmälan i försök till att få de här att sluta. Nu efter jag anmält till skolinspektionen så har hon börjat agera. Men allt hon säger är hitte på och gör även allt för att förminska mig och rädda sitt eget skinn. Det här har pågått sen skolstart på sommarfritids. Nu har jag fått hem skickat papper (en STOR BUNT) som hon skickat till skolinspektionen. Det är väl kopiorna hon skickade till dom, som de nu vill jag ska svara på. Men nästan allt ÄR LÖGN!!!!! och saker hon själv hittat på. Jag är så utmattad av de här! Vill bara släppa det, men de är väl vad hon hoppas på.

Vad ska jag göra? Finns det andra som varit i samma sits eller kanske en grupp? Behöver stöd! Jag själv under den här tiden blivit sjuk och opererats två gånger och legat inne på sjukhus. Jag har inte ork med det här egentligen.

• Svar på tråden Snälla hjälp mig.. Rektorn ljuger
  • grind

Byt skola om du inte gillar rektorn. Hur kommer det sig att ditt barn är illa omtyckt?

• Speakers Corner

För en gångs skull och det måste vara allra första, så håller jag med Grind.
    Byt skola.
    Har det gått såhär långt och blivit så infekterat är det nästintill omöjligt att räta upp det, och inte utan att barnet kommer fara illa i processen.
    Ibland är det bättre att fly än att illa fäkta. 

• Inteutanproblem
    grind skrev 2015-12-01 20:32:53 följande:

Byt skola om du inte gillar rektorn. Hur kommer det sig att ditt barn är illa omtyckt?

Vilken jävla fråga.
  • SpanskaFlugan
    ioändligheten skrev 2015-12-01 20:29:34 följande:
    Vet inte om det här hamnar i rätt kategori. Men försöker ändå! Jag har en tvist med rektorn på mitt barns skola. Det handlar om att mitt barn (förskoleklass 0an) har blivit slaget/sparkad/strypt/blivit kallad kränkande ord/fått saker kastade på sig av en annan elev. Mycket har gått fel till i deras hantering av problemet efter de fick veta om det. Problemet skulle vara löst om rektorn nu höll det hon sa. Det hon säger är så himla bra och rätt. Men det hon gör är ingenting och bagatelliserar problemet. Jag även innan gjort en polisanmälan i försök till att få de här att sluta. Nu efter jag anmält till skolinspektionen så har hon börjat agera. Men allt hon säger är hitte på och gör även allt för att förminska mig och rädda sitt eget skinn. Det här har pågått sen skolstart på sommarfritids. Nu har jag fått hem skickat papper (en STOR BUNT) som hon skickat till skolinspektionen. Det är väl kopiorna hon skickade till dom, som de nu vill jag ska svara på. Men nästan allt ÄR LÖGN!!!!! och saker hon själv hittat på. Jag är så utmattad av de här! Vill bara släppa det, men de är väl vad hon hoppas på. Vad ska jag göra? Finns det andra som varit i samma sits eller kanske en grupp? Behöver stöd! Jag själv under den här tiden blivit sjuk och opererats två gånger och legat inne på sjukhus. Jag har inte ork med det här egentligen.

Jag har inget råd om din situation. Men ignorera "grind" här ovan. Känt surkart på FL som gillar att vara elak och provocerande.
  • Inteutanproblem

Men ja. Byt skola. För ditt barns skull. Jag blev själv mobbad och illa behandlad av andra elever i grundskolan, där varken lärare eller rektor gjorde något åt det. Mina föräldrar såg till att jag fick byta skola tillslut. Började i den nya skolan i årskurs 3z Det var så skönt, och för första gången på länge kunde jag se fram emot att gå till skolan istället för att ha ångest och ont i magen.

• ioändligheten

Jag redan försökt byta skola, något jag tagit med huvudmannen i kommunen. Problemet är att de kommunala skolorna har ont om plats och vill bara ta in oss om vi flyttar till området!! Sen har jag ringt alla friskolor men de är fulla och kan inte släppa honom före i kön.

Det här är oprovocerade handlingar vilket personal dokumenterat själva. Mitt barn är mycket omtyckt av andra barn och har flera många vänner i klassen.

• ioändligheten

Som jag skrev här så försöker jag få en ny skolplats! Jag vill inte ha honom kvar på skolan alls, mitt förtroende för rektorn är helt borta. Men tro mig, jag ringt varje människa som skulle kunna hjälpa mig till en ny plats men de är fullt! Aldrig någonsin har det varit så här många barn i samma årskull. Säg gärna hur jag ska kunna fixa en plats? Motsr gärna tips på det!

• Ellie

Det du kan göra just nu är väl i så fall att svara på vad hon skickat in, precis som skolinspektionen önskar. Du får ge din syn på saken - sakligt, detaljerat, och bestrida det som är helt fel.
    Fortsätt höra med andra skolor. Kanske det blir någon plats nu efter jul trots allt?

• ioändligheten

Jag ringt skolorna varje vecka för att höra med dom. Jag ska svara på det hon skrivit. Men det här är så sjukt tungt att dra.

• Teddis
    grind skrev 2015-12-01 20:32:53 följande:

Var detta schysst eller? Ska folk behöva flytta på sig? friends.se kanske vore ngt för TS?
  • grind
    Teddis skrev 2015-12-01 21:45:40 följande:

Var detta schysst eller? Ska folk behöva flytta på sig? friends.se kanske vore ngt för TS?

Världen är inte schysst. Den som är mobbad gör klokast i att byta skola.
  • jojje35

Låter kanske konstigt. Men anmäl det till arbetsmiljöverket.
    Det eftersom skolan är en arbetsmiljö, om det är så det är miljön som är dålig så måste skolan fixa det. Det enligt lag, görs ej detta så är rektorn personligen ansvarig för detta.

Men det ingriper inte om det är så att rektorn och Skolinspektionen inte gjort tillräckligt. Vilket falllet tycks vara nu.

www.av.se/globalassets/filer/publikationer/broschyrer/arbetsmiljon-i-skolan-broschyr-adi565.pdf

Hoppas det kan hjälpa dig:)

• ioändligheten

Jag måste bara få skriva här, idag fick jag hem beslutet från skolinspektionen! Där de beslutat att skolan brutit mot skollagen på fler punkter. Jag förväntade mig inte alls de svaret, då skolans ord hela tiden känts väga tyngre en mitt. Det varit så sjukt tungt att dra de här lasset! Men nu!!! Jag är så jävla glad så jag vill skrika ut det till alla att jag fick rätt!!!

• Ellie
    ioändligheten skrev 2015-12-16 15:50:20 följande:
    Jag måste bara få skriva här, idag fick jag hem beslutet från skolinspektionen! Där de beslutat att skolan brutit mot skollagen på fler punkter. Jag förväntade mig inte alls de svaret, då skolans ord hela tiden känts väga tyngre en mitt. Det varit så sjukt tungt att dra de här lasset! Men nu!!! Jag är så jävla glad så jag vill skrika ut det till alla att jag fick rätt!!!
    Härligt!
Svar på tråden Snälla hjälp mig.. Rektorn ljuger