• Anonym (Tick tack)

Vilken färg på klockans urtavla vill du ha?

Vilken färg på urtavlan skulle du som kvinna uppskatta mest?
    Vilken storlek på klockan gillar du mest? Stor- tänk en herrklocka nästan eller Liten- tänk en vanlig damklocka som alltså inte täcker hela handleden utan är mer nätt?
    Föredrar du med eller utan diamanter på urtavlan?

• Svar på tråden Vilken färg på klockans urtavla vill du ha?
  • Anonym (iop)

För mig beror det på hur klockan ser ut, vit bakgrund är väl oftast det man har (eller?),  men jag tycker beige/brunaktig också kan se fint ut.

Jag föredrar en lite mer simpel design, inget bling. Jag vill dock att själva urtavlan ska ta upp iaf 2/3 av handleden.

Tror det är väldigt individuellt vad man föredrar.

Tre som jag gillar (liknar varandra): 
    d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net/0c539c683ef244bc9ac6dd937c8161d884edccf9
    d2mpxrrcad19ou.cloudfront.net/item_images/463466/8797731_fullscreen.jpg
    d2mpxrrcad19ou.cloudfront.net/item_images/455558/8785477_fullscreen.jpg

• Tow2Mater

Enkel, mindre, med tydliga siffror som  man lätt ser. Nåt annat skulle driva mig till vansinne. :)

• Anonym (Tick tack)
    Anonym (iop) skrev 2015-12-01 19:11:33 följande:
    För mig beror det på hur klockan ser ut, vit bakgrund är väl oftast det man har (eller?),  men jag tycker beige/brunaktig också kan se fint ut.

Jag föredrar en lite mer simpel design, inget bling. Jag vill dock att själva urtavlan ska ta upp iaf 2/3 av handleden.

Tror det är väldigt individuellt vad man föredrar.

Tre som jag gillar (liknar varandra): 
    d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net/0c539c683ef244b...
    d2mpxrrcad19ou.cloudfront.net/item_images/463...
    d2mpxrrcad19ou.cloudfront.net/item_images/455...
    Fin IWC! Men du gillar alltså inte blå, svart eller rosa urtavla kanske? Den storleken som du beskriver kanske man kan kalla för mellanstor? Större än en "vanlig" damklocka men mindre än ett herrur om jag förstår dig rätt.
    Tow2Mater skrev 2015-12-01 19:19:50 följande:
    Enkel, mindre, med tydliga siffror som  man lätt ser. Nåt annat skulle driva mig till vansinne. :)
    En lättavläst men lite mindre klocka vill du ha alltså. Någon speciell färg på urtavlan som föredras?

Tycker ni att små klockor ser pensionärsaktiga ut förresten?

• Anonym (N)

Någon neutral färg; vit, beige, grå. Absolut inget bling. Mellanstorlek och absolut inte prålig!

• Anonym (iop)
    Anonym (Tick tack) skrev 2015-12-01 19:57:29 följande:
    Fin IWC! Men du gillar alltså inte blå, svart eller rosa urtavla kanske? Den storleken som du beskriver kanske man kan kalla för mellanstor? Större än en "vanlig" damklocka men mindre än ett herrur om jag förstår dig rätt.

Tycker ni att små klockor ser pensionärsaktiga ut förresten?

Nej, ingen konstig bakgrundsfärg. En av de jag länkade till hade lite mörkare bakgrund, det är väl så långt jag kan gå, om det liksom passar med klockan. Absolut ingen blå eller rosa bakgrund. Har en klocka nu med pärlemortavla, och det är väl okej, den är ju rätt diskret ändå.

Jag tycker att små klockor kan vara fina, men på mig så tänker jag bara "pensionär", så det går bort, jag gillar större klockor. 
  • Anonym (Tick tack)
    Anonym (N) skrev 2015-12-01 20:12:21 följande:
    Någon neutral färg; vit, beige, grå. Absolut inget bling. Mellanstorlek och absolut inte prålig!
    Tack för ditt svar.
    Anonym (iop) skrev 2015-12-01 20:21:26 följande:
    Nej, ingen konstig bakgrundsfärg. En av de jag länkade till hade lite mörkare bakgrund, det är väl så långt jag kan gå, om det liksom passar med klockan. Absolut ingen blå eller rosa bakgrund. Har en klocka nu med pärlemortavla, och det är väl okej, den är ju rätt diskret ändå.

Jag tycker att små klockor kan vara fina, men på mig så tänker jag bara "pensionär", så det går bort, jag gillar större klockor. 
    Jag tycker att mindre klockor kan vara fint på andra men när jag ser det på mig själv så tänker jag pensionär. Konstigt det där... Drömmer

• flygrl

Funderar på skaffa armbandsklocka. Vore praktiskt så man slipper kolla på mobilen hela tiden och så har jag kommit på att de kan va elegant också.

Skulle villa ha en stor typ herrklocka. Den ska vara snygg och tydlig så man enkelt kan läsa av den. Tror en ljus urtavla e bäst. Måste inte va vit utan kan va tex gul. Skippar bling blinget tror jag. ;)

Men kanske blir det en Apple Watch. Finns snygga såna.

Varför undrar du TS? Stämmer det att alla som svarar i tråden får sin favvoklocka???

• Anonym (Tick tack)
    flygrl skrev 2015-12-02 20:41:04 följande:
    Funderar på skaffa armbandsklocka. Vore praktiskt så man slipper kolla på mobilen hela tiden och så har jag kommit på att de kan va elegant också.

Skulle villa ha en stor typ herrklocka. Den ska vara snygg och tydlig så man enkelt kan läsa av den. Tror en ljus urtavla e bäst. Måste inte va vit utan kan va tex gul. Skippar bling blinget tror jag. ;)
    Men kanske blir det en Apple Watch. Finns snygga såna.
    Varför undrar du TS? Stämmer det att alla som svarar i tråden får sin favvoklocka???
    Jag är mest nyfiken bara.
  • Anonym (Enkel)

Min favorit.

Denise Wellington Canterbury

• flygrl
    Anonym (Tick tack) skrev 2015-12-02 21:04:32 följande:

Jag är mest nyfiken bara.

Är du intresserad av klockor? Finns ju en hel del som samlar på finare armbandsklockor tex. :)
  • Anonym (Tick tack)
    flygrl skrev 2015-12-02 22:11:32 följande:
    Är du intresserad av klockor? Finns ju en hel del som samlar på finare armbandsklockor tex. :)
    Jag är väldigt intresserad och har väl nördat in mig lite på klockor. Drömmer Det är kul att veta vad andra har för klockor och vilken sorts modell och storlek dom föredrar.
Svar på tråden Vilken färg på klockans urtavla vill du ha?