• Anonym (oks)

snabb hjälp tack, kan man ringa till en telefon inställd på flygsäkert läge?

Hitta en mobil, hittegodsinlämningen är stängd för dagen så den kommer övernatta hos mig. Tänkte att ägaren kanske försöker ringa, men såg nyss ett litet flygplan uppe i hörnet på mobilskärmen vilket jag antar betyder flygsäkert läge...

Kan man ringa till en telefon som är på flygsäkert läge? 

Kanske rätt meningslöst att fråga, men jag tycker det är obehagligt att ha nån annans telefon här, om ingen kan ringa till den så behöver jag iaf inte sitta på nålar, men det hade ju vart bra om ägaren kunde ringa ... vill bli av med den så fort som möjligt.

• Svar på tråden snabb hjälp tack, kan man ringa till en telefon inställd på flygsäkert läge?
  • Anonym (Wildrat)

Med flygplansläge på kan telefonen varken ta emot eller sända signaler. Den är som en liten dator just nu, inte en telefon.

• Anonym (oks)
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-12-01 17:46:28 följande:
    Med flygplansläge på kan telefonen varken ta emot eller sända signaler. Den är som en liten dator just nu, inte en telefon.
    Okej, misstänkte det, var bara så länge sedan jag ens tänkte på att det läget fanns.

Då antar jag att den får övernatta i lugn o ro.

Tack för svaret
  • glutten

Stäng av flygplansläget. Om det är en iPhone kan du göra det även om telefonen är låst med kod.

• Anonym (oks)
    glutten skrev 2015-12-01 17:50:33 följande:
    Stäng av flygplansläget. Om det är en iPhone kan du göra det även om telefonen är låst med kod.
    Jasså? Jag ser inte vart man kan göra det, jag kan "dra ner" fliken där uppe, men den säger bara nåt om nå aktier
  • glutten
    Anonym (oks) skrev 2015-12-01 17:51:46 följande:
    Jasså? Jag ser inte vart man kan göra det, jag kan "dra ner" fliken där uppe, men den säger bara nåt om nå aktier
    Du kan dra upp en flik underifrån (på precis samma sätt som den där med aktier), och där avmarkera flygplanet. Så har ägaren en chans att ringa telefonen och få igen den!
  • Anonym (oks)
    glutten skrev 2015-12-01 17:55:42 följande:
    Du kan dra upp en flik underifrån (på precis samma sätt som den där med aktier), och där avmarkera flygplanet. Så har ägaren en chans att ringa telefonen och få igen den!
    aah okej, tack, stängde av flygplansläget.

Får se om ägaren försöker ringa, ser att nån försökte ringa för 2t sen...borde jag ringa upp? behöver man pin till det? står "dra för att ringa" eller något
  • Anonym (oks)

sorry, det står "dra för att svara"

• glutten
    Anonym (oks) skrev 2015-12-01 17:58:29 följande:
    aah okej, tack, stängde av flygplansläget.

Får se om ägaren försöker ringa, ser att nån försökte ringa för 2t sen...borde jag ringa upp? behöver man pin till det? står "dra för att ringa" eller något
    Prova!
  • Anonym (oks)
    glutten skrev 2015-12-01 18:09:46 följande:
    Prova!
    Den tar mig bara till nåt meddelande, liten liten ruta, ser ut som att det skulle vara rubriken men jag vet inte, är den enda ruta som finns... kanske ska prova att skicka ett meddelande till personen, "känner ni ägaren till den här mobilen? hittade den ute".
  • Anonym (oks)

Fan, kom på nu att jag la ifrån mig mobilen efter jag kom till det där meddelande grejen så nu är ju notisen om den borta..

Får väl se om nån ringer

Svar på tråden snabb hjälp tack, kan man ringa till en telefon inställd på flygsäkert läge?