4månaders som avviker från viktkurvan
Min 4,5 månaders har börjat avvika från sin viktkurva. Hon var väldigt liten när hon föddes, gick 11 dagar över tiden och hon vägde 2860 och var 48cm och har inte lagt på sig mer än 100-200g i veckan. Hon är en pigg och glad tjej och har inte vart något sjuk förutom en lätt förkylning.
BVC har vart på mig konstant sedan dag ett att hon har vart liten och ångesten över att gå dit inför kontroller är ett faktum. Sist vi var där,på hennes 4månaders dag, vägde hon 4,9kg och var 60cm och jag fick rådet att börja med gröt morgon och kväll och även introducera mat + ersättning som vanligt. Hon kanske äter 120-150ml var fjärde timma. På natten äter hon 1 gång. Vi hade problem att få igång amningen och efter 4 veckor med att försöka amma dag och natt plus ersättning bestämde vi att gå över helt till ersättning.
Min fråga är helt enkelt om någon vart i samma sits, blev det bättre med tiden ju mer "vanlig mat" (puréer) de åt?
Jag känner att BVC besöken ger mer ångest än de underlättar. Missförstå mig rätt, jag är tacksam över att de finns och att de har så bra koll på mitt barn och hennes vikt men de tar ingen hänsyn till att jag var liten som bebis/barn, även min dotters pappa var ganska liten som barn.
Jag kan acceptera att jag har ett litet barn men det känns inte som om bvc kan det :(