• emliz

3 månaders fisk uppäten?

Hej! I mitt akvarium lyckades jag få yngel varpå en överlevde. Den blev större o tillslut så stor att den fightades med dom andra om mat, ca 3 månader var den. Nu är den plötsligt helt försvunnen! Vart borta i över en vecka men har inte hittat den död i akvariumet och ej heller utanför på golvet. Den följde ej med när jag bytte vatten o är på tok för stor för pumpen.

Jag har en slöjstjärt som är ca 4-5 cm i kroppen, 8 guldbarber o 4 platys, bebis fisken var en platy, jag undrar om det kan finnas en risk att någon av fiskarna (kanske slöjstjärten? ) kan ha ätit den trots att den var så pass stor?

Eller så får jag acceptera att den är spårlöst borta :/

• Svar på tråden 3 månaders fisk uppäten?
  • Guldbarb

Ja, de andra fiskarna har troligen ätit upp den, de behöver däremot inte ha dödat den utan den kan ha dött av andra orsaker och sedan blivit uppäten.

• Emile

Guldfiskar käkar andra fiskar som är mindre en dem själva. (min syster råka ut för detta också) 

Så tipset är att inte ha Slöjstjärten tillsammans med de andra fiskarna. Eventuellt ge bort den. Har själv fisk men endast 2 guldfiskar då jag inte har någon lust att de rackarna käkar upp de andra fiskarna. :P

• CitronLime

Mycket möjligt att den blivit dödad/självdött och sen blivit uppäten av de andra.

Svar på tråden 3 månaders fisk uppäten?