• Anonym (Oj)

Är namnet Benjamin white trash enligt dig?

Kommentera inte att jag använder ordet white trash och att det är såå fel, det är inte direkt jag som kommit på det, utan undrar bara vad just ni tycker då white trash används flitigt om en del namn.

Hursomhelst, anser ni att namnet Benjamin är "white trash"?
    Är mest nyfiken. 

• Svar på tråden Är namnet Benjamin white trash enligt dig?
  • Anonym (..)

Bara om det hade stavats Benjhaminh eller liknande.

• Anonym (Benita)

Nä, för inte tankarna till WT, däremot för det tankarna till talande, gröna syrsor med kavaj och hög hatt. Och det blir svårt att komma över.

• Anonym (Ja)

Jo jag, Totte och Lottis sa just det härom kvällen! Vem döper sin unge till Benjamin? Måste vara nån riktig WT. Någon som liksom bor i Farsta i något slags radhus. Skärpning!

• Anonym (Haha nej!)

Det är verkligen inte WT.

Jag förknippar det starkt med mitt ex.

Han hette från början Per men bytte.

• Anonym (Benita)
    Anonym (Ja) skrev 2015-11-29 00:39:33 följande:

Jo jag, Totte och Lottis sa just det härom kvällen! Vem döper sin unge till Benjamin? Måste vara nån riktig WT. Någon som liksom bor i Farsta i något slags radhus. Skärpning!

Farsta är nya Östermalm har jag hört.
  • Anonym (Anna)

Nej, snarare lite överklass.

• flygrl
    Anonym (Anna) skrev 2015-11-29 01:35:03 följande:

Nej, snarare lite överklass.

Jag håller med. Namnet e också ett rätt typiskt judiskt namn. Jag tycker det e ett fint namn som funkar även internationellt.

Sen hela WT-grejen...zzzZZZZ :p
  • Anonym (Bibliskt)

För min del har det en stark biblisk anknytning. Det finns många fina bibliska namn som jag personligen hade valt bort eftersom jag gått ur kyrkan och är ateist.

Om du tycker om namnet (jag tycker att det är fint, men det spelar ingen roll egentligen) så ska du strunta helt i vad andra möjligen kan tycka om det.

Svar på tråden Är namnet Benjamin white trash enligt dig?