• ellienna

Nagellack från utlandet till Sverige?

Kan man beställa nagellack från en sida utanför Sverige utan att den beslagtas i tullen? 

• Svar på tråden Nagellack från utlandet till Sverige?
  • guinevere

En kan handla för rätt mycket innan det blir tal om tull. Däremot måste en betala skatt om en handlar utanför EU. Har hört att Post Nord är hårdare på det än vad posten var.

• ellienna

Nja skatt tror jag inte det är man betalar om det man beställer är till ett värde under 1100 eller 1200 kronor. Utan det är momsen man betalar då, tror jag.

Så här står det på en hemsida när man tittar på nagellack:

Please be aware that products such as batteries, perfumes, aftershaves, nail polishes and aerosols can only be shipped to the UK, France and Germany due to Mail restrictions. To avoid delay to the processing of your overseas order, please do not add any such products to your basket for dispatch to other countries as we will be unable to fulfil your order.

• guinevere
    ellienna skrev 2015-11-28 19:39:12 följande:

Nja skatt tror jag inte det är man betalar om det man beställer är till ett värde under 1100 eller 1200 kronor. Utan det är momsen man betalar då, tror jag.

Så här står det på en hemsida när man tittar på nagellack:

Please be aware that products such as batteries, perfumes, aftershaves, nail polishes and aerosols can only be shipped to the UK, France and Germany due to Mail restrictions. To avoid delay to the processing of your overseas order, please do not add any such products to your basket for dispatch to other countries as we will be unable to fulfil your order.

Moms är skatt, betyder mer omsättningsskatt. Så det var et jag menade. Men det har inget med tull att göra.

Vad har hemsidan med skatten att göra? För du bor i Sverige eller? Å de verkar ju inte vilja skicka hit.
Svar på tråden Nagellack från utlandet till Sverige?