Jag orkar inte med min ettåring längre! Sömnproblem. SNÄLLA HJÄLP!
Jag hade en skitsvår första period som förälder. Anade inte hur tufft det var med sömnbrist och hela det känslomässiga kaos som uppstod.
Jag har hela tiden tänkt att det blir bättre. Och det blir det ju.
Men sedan min dotter var ca 10 mån (är nu 13) sover hon knappt på nätterna..
Hon vaknar ofta vid 2 och är orolig. Vi samsover så att det ska vara smidigt att söva om och för att hon är lite orolig på natten. Sedan vill hon ligga intill mig och peta mig i ansiktet eller i handen.
Mys-ticks.. Hon petar smeker, river, pillar. Detta gör mig GALEN.
Det är omöjligt för mig att somna om och även om hon gör det så fortsätter petandet.. Tar jag bort hennes hand eller ersätter med nallen skriker hon.
Pappa duger inte (hysteriskt skrik) vilket gör att jag aldrig kan avlastas..
Detta krig håller oftast på i 2 timmar och sedan somnar vi alla helt slut..
Jag håller på att gå under mentalt!!
Till på köpet sover hon bara ca 30-45 min på dagen och jag måste ligga bredvid och vakta så jag har en chans att söva om henne så fort hon vaknar, går hälften av gångerna. Går det inte är hon trött och otroligt gnällig resten av dagen..
Hon behöver sova minst en timme, gärna 1,5-2 h för att vara pigg och glad.
Har pratat med bvc och de säger att petandet är hennes "grej" och att det bara går att bli av med om vi inte sover bredvid varandra,, men har jag henne i från mig på natten när hon vaknar blir hon hysterisk..
Att hon sover så dåligt på dagen har bvc inget tips att ge,,
När vi söver henne så bär vi runt på henne vilket också börjar bli för jäkla jobbigt och tungt.. Men vet knappt hur jag ska gör annars..
Snälla hjälp mig någon!
Det känns som att allt bara har gått åt helvete här och vi vet inte hur vi ska ta oss ur denna onda cirkel.. Jag kan inte tänka klart pga sömnbrist!
Tycker egentligen inte om 5mm men borde vi prova den??
Sover barnet bättre på natten då också??
(snälla låt inte hela tråden handla om det)
Jag känner mig helt slut både känslomässigt, psykiskt och fysiskt..
Överväger att fly planeten om detta inte blir bättre snart :(