• Anonym (Trauma)

Nybliven ensam vårdnadshavare

I veckan utsattes mina barn för en traumatisk händelse när de var hos sin far! Det var så illa att jag och min sambo avbröt vår utlandssemester (vi hade precis landat) och tog första bästa flyg hem igen.

Möte med soc. Papper för ensam vårdnad påskrivna utav pappan. Jag har nu alltså ensam vårdnad för våra 2 barn. Jag är så lättad, samtidigt som jag och min sambo lider otroligt för barnens skull. barnen mår Otroligt dåligt. Vi finns där varenda sekund och minut och svara på alla deras frågor kring detta!

Nu undrar jag lite hur jag ska gå tillväga. Barnbidragen behåller jag ju såklart.. Men har vi även rätt till underhållsbidrag? Hur gör man?Önskar att allt bara skötte sig automatiskt..

• Svar på tråden Nybliven ensam vårdnadshavare
  • Anonym (Mmm)

Japp du har all rätt underhållsbidrag GP bara till försäkringskassan så hjälper dom dig.

• Anonym (Mmm)
    Anonym (Mmm) skrev 2015-11-28 10:06:44 följande:

Japp du har all rätt underhållsbidrag GP bara till försäkringskassan så hjälper dom dig.

Menar gå till
  • Anonym (Wildrat)

Ensam vårdnad betyder bara att du får alla papper hem till dig. Pappan har fortfarande rätt till umgänge och dina barn har fortfarande rätt att träffa sin far. Beroende på vad som hänt kan det kanske vara aktuellt med övervakat umgänge men ensam vårdnad betyder inte att du är ensam förälder.

Underhåll söker du via fk om du och pappan inte kommer överens om annat.

• Anonym (Trauma)

Det kommer bli övervakade besök. Jag försöker inte ta barnen ifrån honom. Men det är för deras bästa då han är alkoholist och åkte fast med barnen i bilen och hade 1.16 i promille! Det är jävligt grovt. Och saker kommer fram mer och mer vad barnen faktiskt har blivit utsatta för när de har vart där!

• Mälaröbo

Underhåll har som sagt med boendet att göra, inte vårdnaden. Hör av dig till fk så hjälper de dig!

Svar på tråden Nybliven ensam vårdnadshavare