• VitaUgglan

Bebis hickar?

Jag behöver all hjälp jag kan få, för jag är orolig.. Jag är gravid i v.32 har haft förstoppning till och från nästan hela tiden.. nu är det som så att jag känner ibland en pulserande lite obehaglig känsla ner mot rumpan när jag sitter ner.. Pulsandet kommer lite då och då! Jag funderar på om det kan va hicka när bebis ligger med huvudet neråt! Googlar man så kommer det upp ändtarmscancer eller hemorrojder så man får ju lite smått panik! Nån som känner igen dethär pulsande lite pickandet ner i magen mot rumpan?

• Svar på tråden Bebis hickar?
  • Cyanea

Det kan absolut vara hicka. Min bebis hickar ofta, så jag känner igen rytmen. Oftast känner jag det framåt mot magen (och även blygdbenet), men ibland när hon ligger annorlunda kan jag absolut känna det mer neråt rumpan/tarmarna. Tror inte att hemorrojder pulserar på det sättet och cancer vete fåglarna om man känner. Om du är förstoppad kan säkert det extra trycket från tarmen pressa upp mot bebisen så du känner hickan tydligare. 

Jag hade inte oroat mig :) Gör du det ändå - ring din BM. 

• Anonym (hicka)

Det är väldigt vanligt att bebisen hickar i magen. Själv tyckte jag det var obekvämt när dottern gjorde det eftersom det ALLTID var när jag skulle sova på kvällen. Hon hickade även ganska mycket första månaden efter hon fötts :).

Vad exakt är det du googlat på? Googlar du ex "bebis hickar i magen" får du nig en hel del träffad :)

Svar på tråden Bebis hickar?