• jollly

Ögonbryn SOS

Jag har ett stort problem när det kommer till mina ögonbryn. Så här ligger det till: jag har tjockt hår. Då menar jag alltså själva hårstrået är tjockt i sig. Tänk typ i stil med en hästman. Ah, nästan iallafall. Kul för huvudet, mindre kul för ögonbrynen.

Dom går verkligen inte att göra tama. Ögonbrynsgel har jag testat, men dom är fortfarande vilda. Det går inte att fylla i dom med penna för det blir bara massa klet med färgen i håret. Håret ligger inte heller "platt" mot huden, utan står ut och ibland står håret mer upp än ner och det går verkligen inte att få dom att se bra ut. 

Några som helst tips? Har fått ha lugg i flera års tid på grund av mina ögonbrynskomplex.

x
  • Svar på tråden Ögonbryn SOS
  • Anonym (tatuering)

Kosmetisk tatuering med 3D metoden? Ger jättefina ögonbryn(det är alltså inte sånna tatuerade streck vissa har utan en tillfällig tatuering där man ritar som små strån). 

• jollly
    Anonym (tatuering) skrev 2015-11-26 22:31:16 följande:

Kosmetisk tatuering med 3D metoden? Ger jättefina ögonbryn(det är alltså inte sånna tatuerade streck vissa har utan en tillfällig tatuering där man ritar som små strån). 

Ja, har tittat på sådana men det känns lite snudd på extremt, även om dom är tillfälliga :) Hade hellre hittat ett annat alternativ.
  • Anonym (tatuering)
    jollly skrev 2015-11-26 22:36:32 följande:
    Ja, har tittat på sådana men det känns lite snudd på extremt, även om dom är tillfälliga :) Hade hellre hittat ett annat alternativ.
    Hur menar du extremt? 
  • jollly
    Anonym (tatuering) skrev 2015-11-26 22:38:14 följande:
    Hur menar du extremt? 
    Nu läste jag ju helt fel naturligtvis, läste för fort och trodde du menade de tatuerade strecken. Sorry! 
  • jollly

Dubbelpost, men finns det ingen annan som har några tips? Vill då helst inte tatuera :) 

• Anonym (tja)

Oj så avis jag blir på dig. Jag har typ fyra tunna hårstrån i varje ögonbryn och skulle gärna haft omvänt problem.

• Duckan

Det här vill man ju nästan ha en bild på ts. Jag tillhör också de som inga bryn alls har.
    Har du besökt en som kan det här med bryn för tips och tricks?

• Anonym (linnea)

Har samma, men också är de extremt långa o_0 så jag får klippa dem på längden du om du förstår vad jag menar. Och på så sätt forma brynen.

• jollly
    Duckan skrev 2015-12-01 14:13:07 följande:

Det här vill man ju nästan ha en bild på ts. Jag tillhör också de som inga bryn alls har.
    Har du besökt en som kan det här med bryn för tips och tricks?

Kan försöka fixa en bra bild till senare! Har inte besökt någon, nej. Det låter lite fånigt men jag skäms lite över brynen haha. 
  • Anonym (tja)

Hudterapeuter brukar vara riktigt duktiga på att både forma och ansa ögonbryn. Jag jobbar på en klinik och vår hudterapeut är väldigt skicklig att både färga och försöka forma mina fyra hårstrån.

• Duckan

Jag tror absolut att en kunnig skulle få till dina bryn ts om du bara tar dig dit.

Svar på tråden Ögonbryn SOS